Assalamualaikum..dan selamat datang

Wednesday, January 19, 2011

untuk kak cik seroja..


http://kakciknurseroja.blogspot.com



Petang tadi kami sekeluarga duduk menikmati tepung talam sambil tengok program bual bicara kat TV.Rupanya yang diaorg duk bincangkan tentang masalah ganguan seksual kat tempat kerja..biasanya yang jadi mangsanya perempuanlah.."eei..dapat kat aku,aku cungkil biji mata dia buat permata cincin"marah ku..gatal sangat. "Doaorang ni tak tahu makna kembiri ni"kata suamiku pula."Kena kembiri je diaorang ni baru diaorang tahu..sah tak gatal dah lepas ni..hehe..

Tiba-tiba terdengar pintu rumah diketuk orang..Rupanya jiran ku datang menghulurkan sepiring kuih."oh halwa maskat ni..aku teringat kak cik seroja pernah publishkan kuih ni masa dia terkenag-kenang kuih ni dulu.kalau tak, sah aku tak kenal lagi.Tapi yang herannya kenapa jiran aku ni pakai pakaian untuk mendaki pulak..Dia memberitahu aku bahawa dia baru balik dari pertandingan membaca sajak ulang tahun kelahiran. Eh pelik betul,,apa pulak kaitan pakaian camtu dengan pertandingan sajak pulak hehe,,confuse sungguh dengan jiran ku seorang ni..lawak,,sebiji cam cerita zombe kampung pisang yang anak aku duk tengok berulang kali tu..teringat zombi atau hantu ni,kata orang tua-tua hantu ni jadi lemah,,jika terdengar suara azan bergema sayup menjelang pagi.Betul ke?entahlah tak tahu aku tak penah jumpa lg..tah apa-apa tah.huhu


9 comments:

~ yus ~ said...

Wah! Kreatif lah kak suri...

Good Luck ye. Moga berjaya...

suri solehah said...

yus>>kreatif apa..hubby akak ckp tah apa2 je hehe..anyway saje seronok..huhu..yus bila nak buat?

sarah-najwan said...

wah...bagus2 join yg kakcik nyer contes nih

hajat saya nk join jgk.tapi bizi sket..hehe

tgklah camne..

apa2 pom..gud lak yer..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Amboi suri kreatifnya. pandai menyusun ayat. baca yang buat untuk kak chik ni.

suri solehah said...

sarah>>cepat sarah buat tak sabar nak baca ni..hehe,,tapi agak bz skrg..dgr2 citer kat tmpt kami minggu dpn kpm nak turun 120 org..huhu


kak ina>>tak sekreatif kak ina lg hehe..takleh lawan tokey kak..

Norhafiza said...

tahniah kak..mula2 No ingat cerita betul..upenye masuk kontest haha..terlepas pandang pic atas tu..pe2 pun No uucapkan semoga kakSuri berjaya la ya..

suri solehah said...

no>>hehe..cerita tak betul je no

kakcik said...

Yang penting suri mencuba... :)

FATIN MRAZ said...

so far ini yg plg best say abace.. semoga jadi juara.. hehehe

salam perkenalan.. ;)