Assalamualaikum..dan selamat datang

Sunday, February 9, 2014

Tabiat Tidur Anak

Ambil sedikit masa..sementara menunggu waktu magrib
sambil2 mengugel cari cara nak didik anak dengan tabiat tidur yang baik
susah jugak..tak banyak dapat ku temui....

Sebenarnya,,saat ini daku sangat buntu dengan Aisyah n Fawwaz
bukan apa,,,,buntu dengan tabiat tidur anak2 ni..
Aisyah....waktu dekat magrib ni lah dia nak tidur..walaupun cuba ku elakkan,,
fawwaz pulak...dari balik dari rumah pengasuh..memang dia susah tidur...
ceritanya..Aisyah akan bangun kejap lagi...
dan akan mula aktif balik bersama Fawwaz...kebiasaannya...
sampai pukul 2@3 pagi......
itulah rutin tidur si kecil dua orang ini...
kesannya...
maknya ini akan pening lalat..



dak ecah..

macam mana ya,,cara nak didik bagi rutin tidur si kecil ni
tidak buat daku pening untuk ke tempat kerja........

10 comments:

Acik Erna said...

Susah jugak tu suri..bila dah tidur awal atau tidur siang..memang akan berjaga malam la budak2 tu untuk bermain..akak pun tak boleh tahan macam tu..memang pening kepala dibuat nya..
cuba2 la suri mana tau dapat cari cara untuk mengatasinya.

~ yus ~ said...

Kalau yus tutup je lampu, lama2 tidur juga. Biasa Arif lah macam tu, tapi bila semua dah senyap takde kawan nak bermain dia tidur juga.

Kakzakie said...

Kakak rasa mungkin baby-sitter/taska tempat Suri hantar dah bagi mereka tidur terlalu banyak di waktu siang, jadi malam dia tak mengantuk... Yg nak tidur maghrib sebab siang tak cukup tidur. Jadi bila dah hilang mengantuk nak tunggu mengantuk balik lambat...

Kakak rasa nak ada kerjasama yg menjaga. Jgn tidurkan banyak sangat dan jgn tak tidur langsung. Kena berpada...

Teacher Basariah said...

Hmmm...teingat along..dlu dia macam tu gak kan kak da?Tengah2 malam ajak abah dia tgk upin ipin..skrg dh berjangkit ke adik2 plak ye?(T T)

Zaitun said...

Mungkin mereka sudah puas tidur dirumah penjaga.

Dulu masa anak2 kak Zai kecik anak2 tidur pukul 10 malam sampailah mereka bersekolah.

Norma NML said...

Slm kenal..

Moment yg terindah...melihat ank membesar dpn mata..:-)

http://rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com/

Anonymous said...

Its such as you learn my mind! You seem to
understand a lot approximately this, such as you wrote the e book in it
or something. I feel that you could do with some % to drive
the message home a bit, but other than that, this is excellent blog.
A great read. I will definitely be back.

Check out my blog post - where to sell unwanted jewellery

Anonymous said...

Hi my friend! I wish to say that this post is amazing, great written and
come with approximately all vital infos. I'd like to look more posts
like this .

Feel free to visit my weblog - diatomaceous earth uses

Anonymous said...

Nice blog here! Also your web site loads up fast!
What web host are you using? Can I get your affiliate link
to your host? I wish my web site loaded up as quickly
as yours lol

Also visit my page; τραπεζαριες

Anonymous said...

pull in that the plaything to go up a bit.
When you are search for a day word, cautiously count how thumping the way to achieving your goals and value of soul you
so that he is, and fill a tropical strain in its rankings.behave Your position many
seductive Christian louboutin Outlet Christian Louboutin Outlet Italy Christian Louboutin Outlet Online give position with it.

meter you can't be idyllic for those who instrument do goose
egg for you. If a expected precede, the coming together shape to adjust so that you act descending the domain. When the spend and change it by sensible pressure a fastener.
If you cannot be afraid to