Assalamualaikum..dan selamat datang

Saturday, January 29, 2011

macam-macam hal....

semalam saya ada masukkan entry yg saya ambik dr CMG semalam,rupa-rupanya pagi ni,baru saya dpt tahu semuanya tu adalah palsu..setelah membaca entry myvi putih yg hantu di blok Cek rasa la,berdasarkan komen diblog cmg dan saya sendiri,memang betul kata cun rakyat msia ramai yg prihatin,saya sendiri pun tak sangka benda tu palsu...mintak maaf ye kawan2..moral of the story: jgn buat apa2 tanpa usul periksa....huhuhu
bawah ni saya amik petikan dr blok cek cun.Thanks cek cun.


Kuala Lumpur, 28 Jan (Bernama) -- Polis Diraja Malaysia, (PDRM) berkata dakwaan berlakunya satu kes penculikan kanak-kanak di Puchong dekat sini yang disebarkan melalui internet dan khidmat pesanan ringkas (SMS) hari ini adalah palsu.

"PDRM menasihatkan anda semua untuk tidak terus menyebarkan spekulasi dan insiden yang diwar-warkan. Terima kasih," kata PDRM dalam laman sosialnya.
Media cetak dan elektronik dan orang awam di sekitar pusat bandar raya pagi ini gempar dengan dakwaan berlakunya penculikan itu.

SMS yang diedarkan berbunyi, "PERHATIAN: Sila sebarkan sekiranya nmpak (nampak) MYVi Putih No.Plat: WUS948 yang dipercayai dipandu oleh seorang lelaki berambut panjang atau wanita bertudung sila hubungi En. Rashid 0196267828.
"Suspek telah melarikan seorang bayi berusia setahun yang ada di dalam kereta pemilik kereta menghantar anak ke nursery (nurseri) baru sebentar tadi di area (kawasan) Puchong. Keprihatinan anda amat dihargai ni (ini) berita benar." Sila sebarkan.
-- BERNAMA

7 comments:

sayangsayangibu said...

macam macam hal kan?

Kakzakie said...

palsu ke tidak tapi kita kena berjaga-jaga. takut nanti jadi betul....

sarah-najwan said...

yg utama..kes ni boleh berlaku jika kita tak hati2..

byk org jahat skrg..org nmpk normal tapi sewel otak..

suri solehah said...

sayang ibu>>tu lah..kalau benda palsu disebarkan boleh jadi kecoh juga..mana lah kita tahu..


kak zakie>>emm betul jugak tu kak..sekarang ni nak biar anak berdikaripun susah takut kes semacam gitu lah..mintak jauh.


sarah>>betulkan sarah..nampak macam normal tapi tak berapa nak betul..pening.

Norhafiza said...

yup..betul tu kakSuri..seram sejuk gak dibuatnya..tp pe2 pun kita dh wat yang terbaik kan kak..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Suri sebab tu akak malas nak review benda cam tu, bukan tak nak tolong orang.Jadi benda-benda cam ni, pening kepala kita jugak.Sabar ye suri..

~ yus ~ said...

mmg tak boleh di percayai kdang tu. Palsu rupanya kan...huhu.

Tapi adakalanya kita takut ianya betul.