Assalamualaikum..dan selamat datang

Tuesday, January 4, 2011

Along n Adam-hari pertama..

Hari ni seperti yang dirancangan aku amik cuti sebab nak daftar anak2 kat Tadika..Malam tadi dah pesan ngan Along n Adam suh tido awal...Kemain teruja lagi mereka berdua..tak penah sekolahkan hehe..Adam bangun jam 5.30 pagi lagi nak pergi sekolah..walaupun aku menyuruhnya tidur semula..tp dia berkeras tak mahu tidur "adik dah tido malam tadi,adik nak pergi sekolah" hehe semangat sungguh anak2 ku ni..harap2 tak jadi mcm sesetengah budak yang menangis bila hari pertama ke sekolah...

Tak pukul tujuh lagi dah kalut suruh pergi hantar dah..wah semangat sungguh..

Kat kelas mula2 tu borak elok je ngan cikgu..hehe..bagusnya anak aku

Bila mama cakap nak balik dah..muka dah cuak hehe..cakap macam best tadi..

Akhirnya ini yang begini jadinya..sampai aku masuk kereta berlari dua-dua orang kejar keta..mak aih..kes teruk ni...tapi terpaksa tinggal jugak...takut tak jadi keja nanti..hahaha..biasa tengok anak orang je nangis..

14 comments:

Hanis Azla said...

ala siannya.. sedih kena tinggal yer.. baru2 ni mmg macam tu.. 2,3 hari nanti eloklah tu...

kakcik said...

Sewaktu bangcik masuk tadika dulu, memang tonggang langgang kerusi meja 'dikerjakannya'. tapi demi masa depannya, kakcik nekad meninggalkannya di situ untuk diuruskan para guru! :)

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Biar je suri, nanti lama-lama okeylah tu.tak pernah berenggang ngan ibu kot.

Ain said...

bila tengok dorang nangis, memang rasa tak sampai hati nak tinggallkan terutamanya anak2 yang baru masuk tadika...

biasanya lepas 2 minggu mesti dah ok dah...

Ati Masrif said...

alahai...
mesti berat hati kita nak tinggalkan

takpe hari pertaman je kot..hihi

~ yus ~ said...

Alahai kesiannya dia. Takpe, lama2 nanti ok le. Anak2 saya semua ok je first day sekolah. Belum pernah nangis lagi, tak tahulah adik2 nya nanti..

Alimaz-Kembara Terasing said...

baru lagi lama2 ok la tu... salam kenalan...

suri solehah said...

hanis>>harap2 camtulah hanis hehe..


kakcik>>tadipun memang nekad tinggal je..kesian gaklah tengok terjerit2 panggil mama..macam2.


kak ina>>saje je tu kak ina..dia tengok ramai budak2 lain menangis..nak kata tak penah berenggan hari2 kena tinggal kita p keja ..hehe

ain>>tu lah kadang nak tergelak juga..tp pg amik tadi pakat kata best sekolah..

ati>>tulah harap esok dah ok..biasa dok tengok anak org masuk tahun satu nangis hehe

yus>>masa kat umah mcm okey je..bangun skit punya awal hehe

alimaz>>harap mcm tu la..terima kasih alimaz sudi kenal

sal said...

ciannya..baru2 memang begitu..lama2 oklah tu

suri solehah said...

Kak Sal>>hehe..tak penah hantar..gitulah jadinya

Umie said...

alololo.. nangis plak dia ye..

nnt dah dpt kawan ramai, lupe lah sedih tu...hihi

cek chun said...

hahahaha.. hero pon nages ehh. mak depa nages tak

ainnoraini said...

ala sianyer...
nnt dia ok la tu...mule jer..nnt bile dah dpt kawan tak nangis lagi la tu...

suri solehah said...

umi>>alhamdulilah hari kedua dah tak nangis..hehe

Chun>>tak taulah dgn hero tu,,ckp mcm best..hehe

ain>>hari ni nampak dah ok tu..balik tadi cite mcm...