Assalamualaikum..dan selamat datang

Monday, January 3, 2011

gulai nangka

Malam tadi ketika singgah di dapur DTS ternampak kari nangka ikan masin..aduh..macam biasalah..aku ngan nangka cukup teringin..tak serik walau kena lelah..huhu..jadi memandangkan masa balik kampung hari tu..bapa mertua ada bekalkan ngan nangka tua n muda sekali..apa lagi..malam tadi selepas keluar dari dapur DTS terus minta pembantu umah kupas nangka tu..disebabkan dah seminggu lebih nangka muda tu ala2 masuk angin n isinya pun dah nak berwarna kuning..tapi disebabkan dah terliur..masak gak la,,malam tadi rebus jap sbb dah lewat.. balik dari kerja tadi baru buat gulainya.....



tak menarikkan..sedih ooo..tapikan ni takleh nak ikut resipi CMG sepenuhnyalah sebab takde ikan masin..sbb mak mertua selalu masak duk buh ikan bilis..so aku letak bilislah ganti ikan masin yg takde tu..pastu pulak daun karipun takde..tak nampak meriah langsungkan..apahalpun terima kasih CMG

5 comments:

ainnoraini said...

sedapkan...gulai nangka tu...
saye minggu lepas balik kg buat jugak gulai mcm tu...tak sedar berkali2 tambah nasik...

~ yus ~ said...

saya pun suka gulai nangka..:)

sarah-najwan said...

xreti nk mkn gulai nangka sb yg saya tahu..mkn mcm tu je..

saya preggy 4 anak..keempat2 mabuk mkn nangka ...hehee

Ati Masrif said...

alahai..terliuq na kita ni..

patut selama ni nampak gaya macam
cikgu..rupanya betui...
hehe.. A kita dpt na..

suri solehah said...

ain>>saya pun mmg suka ngan nagka ni..tp kena bersedialah hehe


yus>>sedap kan yus..



sarah>>dulupun tak reti sbb mak just buat kerabu ju..tapi mertua selalu buat..hehe alahan tu sbb nanka ni angin..kita time pregnt.selalu ngidam nak makan nangka tebalik tu :-)


ati>>kesian ati terliur..mai umah.. :-) cikgu leh nampak ye ati hehe..