Assalamualaikum..dan selamat datang

Monday, February 7, 2011

masih belum ayu jugak puterinya..

salam..terima kasih buat sahabat yang sudi datang dan yang sudi memberi motivasi utk saya pada entri semalam tu....

Semalamkan ada cerita nak try buat puteri ayu untuk kali ke2...
percubaan pertama ada kat sini
resipinya masih yang amik kat dapur kak yatie tu
puteri ayu warna warni...
dengan harapan agar lebih ayu lagilah percubaan kedua.rupanya...memang ada masalahlah,,dengan masak-memasak ni hehe
tengoklah kat foto tu..kelapanya dah bertukar menjadi warna oren..
sahabat2 tahu dak macam nak bagi caler adunan tu tak meresap pada kelapa?
masa masak tu.tengok hasilnya......nak gelak ada..gerampun ada..


Tengoklah tu,,apa dah jadi ngan kelapa tu....
 Lastnyakan..saya malas dah...saya tuang semua adunan dalam satu bekas..jadi macam apamlah pulak..tapi resipi ni memang gebu sangat..
Ni dia..kueh hasil dari tak tahan tengok warna kelapa puteri ayu tu hehe..

Tapi bila baca nasihat sahabat2 kat kotak komen tu..rasa nyesal pulak..asyik putus asa je bila tak jadi....terima kasih ye kawan2..

23 comments:

sarah-najwan said...

kalu awk buat n3 kuih ke masak ke..nk dok berjiran sokmom weh...ehhe

xkisah la kureng ayu ke tak..janji sodapppppp....

Nieza said...

kak suri, lawa dah la tu warnanya tu...nk tapau 5 ketoi..hehe

~ yus ~ said...

Tak ayu pun tapi lembut kan, masuk mulut kenyang, sedap alhamdulillah tu.

Lenkali cuba lagi ye suri

kakcik said...

Cantik apam tu.. mesti sedap. Terliur kakcik (tambah2 sejuk sebab hujan kat luar tu) :)

Kakzakie said...

Salam suri,

Kakak percaya mesti dah habis putri ayu tu sekarang. Nampak gebunya....

izahdaut said...

eh cam ner lak warne serap kat dlm kelapa tu ek...hmmm kelapa tu dah tekan ketat dalam acuan kan..ishh pelik gak tu..hehe..tapi warne kombinasi tu memang cantik n menarik..suke tengok

E.d.Y said...

wah..cantik..warna warni

sal said...

walau tak ayu, tapi tetap cantik di pandangan mata...

suri solehah said...

sarah>>tok sir doh duk buh N3 masak ni..tapi gak be'at..minat bakali..hehe..


nieza>>ala dah malamlah nieza..pos dah tutup..


yus>>tq.tq yus..tp yg geramnya masa buat yg 1st kelapa elok je huhu

suri solehah said...

kak cik>>sedap kak..gebu je..hehe..nape kat sini dah sebulan tak hujan..panas ni kak cik..


kakzakie>>hehe..betul kak..anak no 2 tu suka makan..resipi tu mmg gebu.


izah>>izah,,,dah tekan dah,,huhu,,nak buatcamne lagi..pinjam tangan izah lah..


edy>>cantik tang warna je ...tang kelapa tu huhu..


sal>>hehe..terima kasih sal..beri semangat..

cek chun said...

Da, oren itu menawang :)

Umie said...

sedapnye.. pos kat sini sikit kak..;-)

SHAFIDA said...

sedapnya k.suri wei....mehla sepotong dua...

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Tak ayu ,pun, pandai gak suri buat kuih tu dari akak, janji boleh makan .ngap je terus.

Norhafiza said...

tang kelapa tu tak penting..yg penting tu rasa tp bab rupa tu mmg dh ayu sangat kakSuri..No pun cam nak usha sket pla nih hehe..

atie said...

nampak lagi selra nak makan je..hehe

Kak Rosaliza said...

assalam suri...mungkin pewarna yg suri pakai tu kut. tak cantik janji sedap ok tu

pipoq said...

aiyoo..menyelerakan la..

suri solehah said...

chun>>menawang tertawang..huhu..


umie>>ala cian umie..sedap umie..gebu je..trylah buat umie guna resipi tu..


shafiza>>>hehe lambat sangat mintak..dah selesai dah..


kak ina>>hehe..tu lah kak..janji leh ngap..tapi anak suri yg no 2 tu suka..

suri solehah said...

no>>hehe..bagus2 no ckp gitu..semangat skit akak..kita abaikan je tang kelapa tu hehe..


atie>>hehe..sila-silakan atie..


kak rosa>>munkinlah kot..suri pakai yg serbuk tu..nak kena cr sumba air pulaklah..


pipoq>>resipini mmg meyelerakan sbb gebu je..hehe

Ati Masrif said...

suri..

ayu dah tu..
nak ayu lagu mano lagi..
yg penting ...sedap!



^______^ hari ini mood senyum!

kak Erna said...

suri..memang cantik dan ayu kuih suri tu..campuran warna nya cantik dan menarik..lupakan saja soal kelapa tu.he he..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

gendang gendut tali kecapi
kenyang perut suka hati..