Assalamualaikum..dan selamat datang

Thursday, February 17, 2011

pulut kuning..

Sahabat2 apa kabar?
entri saya kali ni ialah tentang pulut kuning.
biasanya org melayu suka sediakan pulut kuning bila ada occasion2 tertentu..
tapi saya tak dak sempena apapun..tiba2 balik dari kerja semalam
teringat nak makan pulut kuning
so balik umah terus rendam beras..n buat rendang..
pukul 3.00ptg ada kursus headcount kat PKG
dah pukul 5.30 petang baru habis..
balik terus kukus pulut..
dah penat..tak dapat nak makan
malam pulak kebetulan ada tuisyen..
balik pukul 10.00 malam
anak2 dah tidur..kita pun tidur sama

pagi ni pulak pergi kerja...
balik umah..tengok lappy dah on
layan blog pulak..

ceritanya..pulut kuning yang kononnya teringin sangat tu masih belum disentuh
kunun2nya tak sempat nak makan....

pulut kuning yg dimaksudkan lebih pada pulut oren..dah pernah buat dah..lupa pergi guna lagi caler tu..huhu..nampak ada lagi bawah tudung saji..jap lagi nak habiskan..sempena cuti besok..kita makan puas2..

wah..gayanya sibuk mengalah menterikan
sedangkan takdek apapun hehe
hehe..Pernah tak kawan2 jadi gini.. sibuk sampai terlupa makan???

18 comments:

sarah-najwan said...

dah lama xmkn pulut..musim doroyan je mkn sb salu buat pulut doroyan..ehhe

Kak Rosaliza said...

assalam suri...akk tak kira kaler apa, janji pulut ngan rendang mesti suka. akk sesibuk mana pun kalo dok umah mkn tak lupa hehe..tp kalo sibuk kat luar mmg tak mkn laa

kakcik said...

Poskan pulut dan rendang tu guna Pos Laju kat kakcik. :)

~ yus ~ said...

sebab warna pulut kuning tu pucat je, dah nampak mcm nasi tomato pun ada ..:)

Saya tak pernah lagi jadi mcm tu, sbb biasa kalau masak terus ngap...:D

A.I said...

kalau dah letih sgt mmg takde selera nk mkn. rajin sungguh masak pulut kuning siap ngan rendang bagai. kagom mak! ;)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Tak pernah pulak macam tu. Kalau jadilah, gerenti saya kurus !..hehehe..

semalam baru makan pulut.Tapi pulut +santan+mangga. Beli aje.

Rasanya biasa. Saya sendiri tak pernah tanak pulut tau !..Takut nak makan sebenarnya .ANGIN. Tapi semalam. Alhamdulillah tak ada apa-apa..

kak Erna said...

as salam suri..dulu masa kerja shif..selalu..he he..
suri..akak pun biasa buat pulut kuning..bila saja teringin..

Kak Sam said...

Assalamualaikum...
Kak saya bagi nama pulut kkoren boleh tak?

Umie said...

kalau saya pulak, sibuk makan sampai lupa buat keja..hehe..

pulut akak tu sungguh menyelerakan..adoiyaii, mana nak cari ni??

ummu said...

assalamualaikum
bila baca entry ni teringat musim durian,sebab biasnaya makan pulut ni masa musim durian .
takpe,oren pun oren lah yang penting pulut juga kan,sedappp

Nieza said...

Assalam kak...lama tak singgah sini..sorry lately ni bz pastu x sihat lak..skrng dh ok sedap lak nengok pulut ni...lama juga tak buat ni.

suri solehah said...

sarah>>sy pulut duroyan tak berape sgt,,ubat sakit urat tu sarah huhu..


kak rosa>>tu lah kak..tp ptg semalam baki ada..dah makan pagi ni sakit badan hehe..


kak cik>>hehe..andai dapatkan kak cik..bila nak mai langkawi?


yus>>haha..baru perasankan ..seb baik takdak kulit kayu manis ke apa..tak sempat nk ngap..tu pun amik gamba sbb nk bagi jiran,hehe

suri solehah said...

A.i>>hehe.betul tu A.I..tp masalahnya,,badan tak turun pun...bila dah teringin buat jugaklah A.I


reen>>kita serupa reen..lupa makan..tp bdan makin nai..kan apa time ingat tu..makan sampai luoa diri..hehe..sedapnya pulut mangga..


kak erna>>betul tu..sy penah..masa kerja mlm kan..makan pagi n ygh hari tah kemana..hehe


kak sam>>haha..ni geng ngan hubby akak lah ni..tp oren2pun dia yg bedal hehe.


umie>>ala siannya..jangan tengoklah umie..sian dia .



ummu>>kalau kt kg akak..pulut durian kaler putih je..sedapkan..tp akak tak gemar sgt pulut durian..


nieza>>ye ke nieza..alhamdulilah dah ok..tp tengok pulut..jgn makan lak..takut sakit urat hehe..

Ati Masrif said...

as salam suri,

semalam coti berblogging ^__^

apa lauknya tu ..nmpk sgt menarik..


Jom baca: MEDAN TANGGA

♥ manje ♥ said...

assalamualaikum

pernah gak... smpai angin gastrik naik atas kepala, baru teringat tak makan lagi...

kita suka makan pulut kuning dengan sambal udang... sedap =) ~

Cik Ina minat Do do Cheng said...

suri, akak bukan tak suka makan pulut, tapi bila makan rasa pening dan perut masuk angin. Teringin tu, curik sikit -sikit je.

Norhafiza said...

ada kakSuri..tetiba perut nyanyi dangdut hehe..upenya terlupa makan..

terliur plak No nengok pulut nih..beras pulut pun ada sket je lagi tu..leh la skali makan hihi..

Norhafiza said...

ada kakSuri..tetiba perut nyanyi dangdut hehe..upenya terlupa makan..

terliur plak No nengok pulut nih..beras pulut pun ada sket je lagi tu..leh la skali makan hihi..