Assalamualaikum..dan selamat datang

Monday, February 28, 2011

roti poket...

Assalamualaikum...
baru balik kerja..masak lebih kurang..
hari ni masak tomyam campur n ikan goreng tepong
masak tomyam tu sebagai isyarat...
malam ni tak mahu masak dah..
just celur mihun..buat mihun tomyam
mudahkan jadi isteri hehe..
kawan2 masak apa tuk tengah hari?


Sebenarnya,
yang nak cerita bergambarnya
yang masak petang semalam..
roti poket..tapi isi dalam versi sayalah
..versi anak tak mo makan sayur..
sebenarnya hari tu dah masak..letak salad bagai..
alih2 anak nak makan buang semua..
punya penat buat..
jadinya yang ini saya tak letak sayuran
senang..terus makan...

Inilah dia roti poket gaya amatur pro je lah..tanpa sebarang sayuran..untuk anak2ku
Roti ni saya amik resipi kat dapur kak nor secubit garam..pertama kali buat tak display pun sebab banyak yg tak jadi..terbuka tepi..munkin masa tu pengasuh anak saya tu gelek tak kuat kot..
tapi yang ni boleh tahan lah..ada jugak yang terbuka..tp kecik2 je..

Jadinya seperti biasalah..pada kawan2 nak jadikan menu ni sebagai menu petang ni..bolehlah merujuk pada dapur kak nor, secubit garam..versi kak nor kalau kawan2 tengok mesti ingin mencubanya..menarik sangat...

Selamat makan2... :-)

22 comments:

kakcik said...

Hari ini kakcik jalan ke blog kawan2, banyak yang kakcik tak dapat tengok gambar. :(

~ yus ~ said...

wah menarik roti poket tu.

Saya hari ini cendawan masak lemak cili padi, ayam goreng dan tempe goreng. Pas tu sayur sawi bening untuk Arif...hehe

Kakzakie said...

Kakak tak pernah masak tengahari kalau hari kerja. Anak-anak sekolah sehari suntuk macam mamanya juga. Petang nanti baru fikir nak masak apa.

Nieza said...

wah sedapnya kak....tak pernah wat lagi roti poket ni ramai dh yg mencubanya....mana tomyam akak ni?..tak posing pun...akak sorok yer...hahaha gurau jer...nk tapau semangkuk tomyam..sedap hirup kuah time sejuk2 kat sini..hehe

ainnoraini said...

boleh try ni..
tapi tunggu time cuti ler...kalau hari biasa tak sempat..balik pun dah ptg sempat utk masak mkn mlm jer...

suri solehah said...

kak cik>>ya ka kak cik..patutlah baca kat blog kak cik tadi kak cik ckp gitu..suri pun masalah sama..ingatkan virtual memori suri yg prob.


yus>>salam yus..bestnya..suri tak penah masak lemak cendawan tu yus..nanti boleh kongsi resipi ye..


kak zakie>>emm suri terpaksa kak..anak2 kuat makan..nak beli tak berbaloi..


nieza>>sedapkan nieza roti tu..rangup..nieza nak tomyam ye..nanti akak poskan..

miloais said...

walawehhhhhhhhhh!~ kelaparan iols tengok gambo roti poket nehhh!

sarah-najwan said...

hari keje..saya xmasak tgahri..mkn kat kantin skol ajo..

ni pestime dgr roti poket..mcm kebab pom ade ni...

sedapnya kebab pok cik yg kat mersing tu....

jika roti saya tau wat roti bakar ajo..xpenah msk lain..huhu..
**saya ni kureng pandai masak..bertuah keluarga awk suri..

aidah said...

menarik gak roti poket buat macam ni. Agak2 kalau malas masak nasi boleh lah buat nanti

Umie said...

patut la doraemon nangis2 cari poket dia..rupa2nya akak dah goreng poket dia ye..kekeke

nurkass said...

wahhh..
sedapnye kak suri..

Norhafiza said...

wa'alaikumussalam kak...hr ni No goreng bihun je kak sbb terlupa nak beli beras..dorang bedal je mn yang ada hehe..

a a kan kakSuri..anak2 klo tak suka makan sayo sayang je kita buh dalam tu kan..abis di asingkannya..jd mmg kita patut masak apa yg anak2 makan..

cek chun said...

roti poket satu. letak saden ngan sayoq lebih :)

iwan_dextrous said...

wah..mcm bes...nk gak..

Citarasa Rinduan said...

suri--
sama mcm umai.tamo sayuran..

wah,,kalau suri dah buat..ayu macam nak try..tapi serius nak kata..tak reti..heheh

Kamalia said...

kak suri..roti poket ni sy xcube lg..nmpk mmg sedap sgt..smla, kalau kat umah ni,xyahla ltak sayur,nnt diorg buang balik..

Ati Masrif said...

suri..

kalau kitakan...
letak sayur salad yg crunchy tu
hiris halus2 campur dgn mayo
so depa tu leh makan ...

cubalah...lani anak2 kita
leh makan salad mcm tu saje..hihi

suri solehah said...

ain>>tu lah kan ain..kita ni sentiasa dgn masalah kekangan masa..kalau tak semua nk buat ..


iols>>hehe..ye ke..ke saja amik hati akak hehe..


sarah>>jauhnya sarah makan kebab hehe..ala sarah..tah2 saya lagi teruk bab masak ni..hubby selalu cakap ilmu dalam buku je..


kak aidah>>betul tu kak..sebab makan ni satupun dah rasa kenyang..

suri solehah said...

ain>>tu lah kan ain..kita ni sentiasa dgn masalah kekangan masa..kalau tak semua nk buat ..


iols>>hehe..ye ke..ke saja amik hati akak hehe..


sarah>>jauhnya sarah makan kebab hehe..ala sarah..tah2 saya lagi teruk bab masak ni..hubby selalu cakap ilmu dalam buku je..


kak aidah>>betul tu kak..sebab makan ni satupun dah rasa kenyang..

suri solehah said...

umie>>hehe..umie jangan duk bising..nanti dia tau akak yg amik..


nurkass>>emm..mmg sedap..nur cubalah..


no>>hehe..nape semua kanak2 cam tukan..tp kadang ada jugak yg sayur diaorg makan..

chun>>nak sayur lebih..kena tanam sendiri..sayur mahal hehe..


iwan>>boleh..mai umah akak ye..

suri solehah said...

ayu>>semua budak pun gitukan..haha..malu saya bila ayu cakap tak reti..hehe..


kamalia>>cubalah sis..sedap..semua dalam umah ni suka..tp macam katalahkan..budak2 jgn letak sayur..


ati>>nak cubalah petua ati tu..mana tahu berkesan..tuk anak kita..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

alahai...

ada dalam freezer tapi tak buat2 lagi intinya..

Kita beli yang kosong. Takde breadcrumbs.


kekeke...