Assalamualaikum..dan selamat datang

Saturday, February 12, 2011

kerabu sotong...

Salam...hari ni rasa penat sangat
pagi2 ada perjumpaan ibu bapa murid tahun 6
pastu pulak Tadika jugak buat mesyuarat hari ni..
balik tadi rasa penat..sempat masak sup ayam je
dah tu terus terlena..jam 3 baru jaga..
wah meriah sungguh tidurku hari ni..


Alhamdulilah..sekarang dah segar badan
bolehlah jenguk sahabat2 maya..
Sambil2 cerita pasal menu semalam


Ni dia menunya..sotong kerabu...tak tahulah orang lain letak apa..tapi saya buat cam mak selalu buat..saya guna 5 ekor sotong sederhana besar tu..potong ikut suka n celur sekejap ngan air panas..pastu gaul ngan air limau nipis.Pas tukan masukkan 2 susu besar sambal belacan, kemudian masukkan selabu bawang besar yang dipotong bulat .masukkan juga 2 sudu kerisik.gaul sebati...
 ...
Tu lah menu ringkas saya semalam..kerabu sotong ni walau pun ringkas..tapi sedap..hehe sampaikan Solehah yang kecik tu pun suka ..

yang ni buah pelam..jumpa org jual rm 4 sekilo..sedapnya...
.



p/s:tiba2 dpt panggilan teleon drp sepupu hubby bgtau dorang ada kat jetipoint langkawi,nak kena p amik dorang dulu,jumpa lagi ye....

11 comments:

kakcik said...

Bilalah agaknya kakcik nak ke Langkawi lagi ... :)

sal said...

wau..
kerabu sotong tu..
saya baru perasan ada kerabu sotong rupanya..kreatif betul yee..
nak cuba juga

Kak Rosaliza said...

assalam suri...walaupun ringkas tapi sedap..walaaa

cemomoi said...

nak kena datang sana test ni

cek chun said...

suka suka sukaaaaaa sotong

Kak Sam said...

Assalamualaikum...
Terliur tengok pelam kat atas ni. Dapat cicah ngan sambal kicap cili api ni anak nangis pun boleh tak sedor.

suri solehah said...

kak cik>>datanglah kak..seronokkan kalau dapat jumpa..


kak sal>>ala resipi biasa2 je..org tua-tuakan suka kerabu2 ni hehe


kak rosa>>betul tu kak,,walau ringkas tapi sedap..tambah kalau bawah tudung saji dah ada sambal belacan..gaul je hehe


cemomoi>>sila2..hehe..sukakan kalau dapat jumpa sahabt2 maya..


chun>>hehe..sedapkan sotong n sesuai utk org yang nak jadi gout..hehe


kak sam>>pelam tu mmg kegemaran saya..kami suka mkn colek ngan cuka kak..fuh..sedap.

Hafriz Mohamad said...

ssllllrrrppppp2!!!! ^_^

Cik Ina minat Do do Cheng said...

kecur air liur, akak tengok kerabu sotong tu.mangga murahnya kat sana.

Norhafiza said...

sedaaaaaap nye kerabu sotong tu kakSuri

CikSembang said...

tumpang tanya
nak gaul dgn air limua nipis, kita nak guna berapa biji limau..