Assalamualaikum..dan selamat datang

Friday, February 11, 2011

nama yg jarang jumpa..

Petang semalam bawa anak-anak jalan2 kat taman Lagenda
sebenarnya taman tu tempat orang joging
tapi saya jenis tak larat
jalan2 je lah..

kat Taman Lagenda ni juga dihimpunkan sejarah/geografi langkawi ni
Setiap nama tempat akan dibina satu replika yg menunjukkan macammana kg tersebut mendapat nama
dan sejarah nama kg tersebut akan ditulis kat situ
Misalnya kg air hangat..dibina replika tempayan air sedang direbus
n ditulisnya sejarah tempat tersebut mendapat nama..
dalam duk tengok2 tu
baru perasan ada nama tempat yang agak pelik
Along setiap kali datang kat situ mesti dia gelak
hehe

hehe..nilah nama tempat tu..langkawikan banyak pulau2 kecil..tak sangka ada jugak nama pulau cam ni..along mesti gelak baca..



Sahabat2 ada dak pernah jumpa tempat2 yang nama pelik2 hehe

30 comments:

Cik Pah said...

itu mmg tempat yg sesuai untuk laki saya kot kak.. sebab dia suke kentut kat mana mana jer..hehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kahkahkah...


mesti terkentut-kentut aje masa kat sana...

ermayana a.k.a mrs mahzan said...

hehe...ade gak pernah dgr tmpt nama pelik agak lucah bunyinya pn ade...yana tk hilang tp tk sempat nk update blog...hehe...

~ yus ~ said...

hahahahah, mesti yg kentut kecil tu lagi cantik kan pulaunya, sbb biasa kentut kecil baunya mengancam..hihihi

Norhafiza said...

hihihihi...sape2 nk buang angin sila pilih pulau berkenaan ye hihihi..

atie said...

lawak ye nama pulau ni~hehe..mesti ada sejarah disebalik ni kan~

Kakzakie said...

Salam Suri,

Mesti yg besar puncanya bunyinya kuat dan bila tiba satu lagi pulau bunyinya kecik je... itu ada yg besar dan kecik. Kelakar.....

sarah-najwan said...

hehe..pelik sgguh namanya..
jd segan lak nk bgtau jika kita dok kat pulau2 tu..

Ati Masrif said...

salam suri cayang..

ceria dan ketawa kita hari ni



TQVM ye doakan untuk kita

sayanggggg aida!

nora said...

haha...lawaknya nama pulau tuh!!!

miloais said...

hahahahaha
adehhhhhhhhhh!~

now iols dah ceria
tQ n muahhhhhhhhhhh!~

Hanis Azla said...

entah apalah ceritanya disebalik nama tu kan...

nurkass said...

hahaha..
mmg klakar..ada pulak besar ngan kecil..adehhh..

Kak Sam said...

Hahahahahaha(sambil guling2).
Teringin sgt nak menjejakkan kaki ke langkawi. Tp hubby duk pangkah je. Siankan saya.

suri solehah said...

cik pah>>hubby akak baca komen cik pah ..gelak besar dia..psst..dia rasa ada kawan kot hehe..


reen>>hehe..tahlah reen..munkin kot..nak kena cuba pergi ni..tunggu reen datang sini kita pg sama2..


ermayana>>hehe.ingat lari lagi..


yus>>haha..yus..agak2 semerbak ye yus bau nya..hehe

suri solehah said...

no>>hehe..nak gelak pulak no cakap gitu..agaknya pulau tu busuk kot ye..


atie>>hehe..yang sejarah dia tak jumpa pulak..nanti nak kena risik ngan org kg ni


kak zakie..hahaha..takut rasa nak pergikan ..mana tau sampai kt besar tu..kitapun terkeluar besar sama..haha


sarah..hehe..takpa sarah..kalau kita cakap mesti org akan ingat sbb nama dia ln dr yg lain hehe

suri solehah said...

ati>>alhamdulillah..kitapun seronok dgr ati ceria..moga tak ada2 apa2 ye ati..n moga infection tu cepat ok..


nora>>boleh tahan lah lawak dia masa mula2 dgr tu..


iols>>tak ceria nape??? hehe.akakpun ceria hari ni sebab wekand kat kedah ni ..tak yah pegi kerja ...



hanis>>hehe,,nak kena tahukan susur galur nama pulau tu..


nurkass>>hehe..tu lah..sapa yg bagi nama tu


kak sam>>hehe..lawak kak sam ni..mai le..ala org lelakini kita lembut lidah skt mau lah dia..hehe

Sunah Mohammad said...

Haha! Akak! patut tag ujang kat entry ni! hahaha~

sal said...

huhu..uniknya nama...tentu best tempat tu..

RaNiA said...

sesape yg suka pot pot tue..sesuai la p sana...hehehe

RaNiA said...

sesape yg suka pot pot tue..sesuai la p sana...hehehe

Anonymous said...

hshahhaaaaaahahaa....gelak yg secukupnya...blh bayang muka along guano...kakakahahakahaa.....xdok nama len kaa nak bohh

nazirulhazwan~ said...

ni tempat asal ujang den punyer musuh ni, beliau sgt suke kentut.hahaha

Ujang9897 said...

wahahahahahah.....gua suka tempat nie..hahaha


kuang ajar kau naz...!!!!!!!!!!!!!

Daddy Ziyyad said...

Ya rabbi !!!

Takde nama lain ke nak diberi? hahahaha..

Tapi kat Johor pun, ada pulau macam tu....

1. Pulau Babi Besar
2. Pulau Babi Kecil

suri solehah said...

sunah>>ye ke..nanti sunah kenalkan ye..


sal>>tah lah sal..tempatnya tak penah sampai lagi..


rania>>hehe..tapi pot pot tu elokkan..antara nikmat termahalkan..

suri solehah said...

anom>>hehe..mula2 tengok mmg nak suka kan.


nazirul>>ye ke..bagus org suka kentut ni..perut tak sengkak..sbb angin keluar..hehe.


ujang>>hehe..oo..ujang nilah yang sunah n naz ckpkan tu ye..syukurkan ujang dpt kentut..cuba kita imagin..kalau sehari kita tak kentut..nikmat Tuhan gak tu..


daddy>>hehe..terpikirkan sapalah declare gitu..oh ya..pulau babi pun ada ye..sah kat sana banyak benda tu..hehe

♥ manje ♥ said...

assalamualaikum

kalo org dulu nama sebarang aje dorang letak kan... hehe ~

Nieza said...

haha lawak la kak saya pun 1st time dgr nama ni special juga tu..hehe

kak Erna said...

suri..memang gelak dibuatnya..
camana lah boleh dapat nama ni kan.
agaknya dulu ada orang suka kentut dok sini kot..