Assalamualaikum..dan selamat datang

Thursday, February 3, 2011

mood masih teringat2 kampung

Musim cuti mood asyik ingat kampung je..
bila ingat kampung teringat lah masakan orang kampung
tapi kalau saya masak tu..yang selalu kesiannya
hubbylah..dia kurang masuk skit ngan menu kg saya
tapi dah teringinkan..
bukan apa pun..nasi kerabu je..
nasi kerabu ni  menu ringkaskan
;
;;;
buat sambal nasi kerabu
buat kerabu dari ulam2 yang ada
saya juga selalu makan ngan solok lada
n juga daging bakar..
tapi sebabkan baru semalam makan daging
saya ganti ngan ikan kembung bakar sumbat,,



Dah siap menu ringkas saya..makanlah anak2 n hubby dengan tak berapa seleranya..sementara saya...makan ngan seleranya..tambahan lagi gaul skit ngan budu yang diletak asam n sedikit sambal...

Alhamdulillah..syukur dengan nikmat yang Allah berikan..
sahabat-sahabat pulak makan apa lunch tadi???... :-)

11 comments:

kakcik said...

Kakcik suka makan nasi kerabu terutama kalau ada kuah tumisan tu (kakcik ni kalau bab makan, mana ada yang tak suknya!) :-)

kak Erna said...

suri..akak jugak paling suka nasi kerabu..ada pulak daging bakar..sedap..
hari ni akak makan kenduri..lauk kenduri pun sedap..daging salai..masak lomak cili api,rendang ayam..sambal belacan..dan nenas masak bombay..

Sunah Mohammad said...

saya tak pandai makan nasi kerabu...dulu...hari tu saya datang rumah terbuka hari raya, main course adalah nasi kerabu...hohoho~ jadi kena makan la~ sedap jugek~~ :D

Adinda Amy Sensei said...

salam kak...

saya memang sangat suka makan nasi kerabu....kegemaran sejak kecik..hingga sekarang..huhu..

salam kenal.. :)

ainnoraini said...

ain pun suke mkn nasi kerabu...tapi nak buatnye tak pandaiiii....

esok nak cari nasi kerabu la....kalau tak de laksam pun jadikkk

MataHati @ MH said...

nasi kerabu tu peberet saya..
selalunya pagi jumaat ni saya pergi kat satu kedai area universiti. boleh tahan. siap ada daging/ayam bakar..

Nieza said...

saya mkn nasi lemak jer tadi....kalau tau akak msk nasi kerabu ni bolehlah tukar...hehe saya suka sgt nasi kerabu ni tapi tak pernah msk lagi.

suri solehah said...

kakcik>>kak cik apa khabar?dah baik ke..hehe..samalah kita kak..semua makanan membujur lalu melintang sapu.


kak erna>>sedapnya lauk kenduri akak,,tang daging salai masak lemak tu yg tak tahan,,,teringat kalau ke umah mak sedara belah suami di N9..diaorg pandai masak tu..cakppun dah kecur liur..hehe



sunah>>hehe,,ken cuba dulukan apa2 ni..mcm ada sorg abang akak..tak makan tempoyak..busuk..sekali mak masak lemak tempoyak bertambah,,hehe

suri solehah said...

salam adinda>>hehe..biasanya org kel je suka dari kecil ni hehe..terimakasih dtg sini adinda..


ain>>hehe,,kat kl banyak org jual kan..hehe jumpa yg sedap cakap ye ain..tp kalau buat pun tak susah mana..menu ringkas je..



matahati>>emm sedapkan kalau ken ngan daging bakar..akak suka..psst:suka nasi kerabu,,esok2 cr org kel blh suh masak hari2..hehe


nieza>>hehe..nasi lemak pun sodap..tapi akak ingat satu tempat nasi lemak yg tak penah lagi jumpa sesedap itu..dekat cafe tmpt akak study dulu..sedap,..nanti nieza balik msia..kita jumpa akak masak ye hehe

Norhafiza said...

sedapnye kakSuri..No baru rancang nak buat Ahad ni sebab nak jemput kawan2 datang umah..tp klo No buat ada kuah tumis tu kak..klo yg tumis stail klate klo yg kering stail trg kan kak..

suri solehah said...

no>>akakpun ada buat tumis tu sekali..kalau stail akak...letak budu skit..hehe