Assalamualaikum..dan selamat datang

Saturday, February 5, 2011

Ramainya orang..

Munkin sebab faktor CYN..
rasanya ramai sangat orang kat LAngkawi ni..
Balik dari pengajian malam tadi
Kedai Hj Ismail Group masih penuh
sampaikan nampak Q panjang kat kaunter
sedangkan jam dah dekat 10.30 malam..
Biasanya kalau dah magrib HIG dah tutup

Hari nipun sama..tengah hari tadi jalan ke jeti jem
Mak aih..ramainya orang,,,
munkin dah habis cuti n nak bertolak balik
kat depan2 hotelpun penuh  orang
bersama beg plastik barang-barang yang dibeli


yang menjadi tanda tanyaku ialah,

Manalah diaorang ni dapat duit nak belanja itu semua..
huhu..sedangkan kita gaji hanya lalu je kat bank..

Betul tak hehe..tapi takpa yang penting
kita masih lagi punya pekerjaankan
dan perlu bersyukur dengan apa yang kita ada..

8 comments:

Norhafiza said...

mmm bila la agaknya No dan family dapat jejak kaki kat langkawi tu..dlu ada anak sedara jd misi tp dh mintak tuka d tanah besar pula..mmmmm insyALLAH ada rezeki lebih nnt No nak cari kakSuri ye hehe..

norgee said...

saya pn, duit lalu ikt bank je..hehe, selalunya, kalau nak gi bercuti di Langkawi, kena simpan duit awal2...kalu tak kering kontang laaa..mgkn mereka org berduit...so, boleh la shopping sakan.. :)

Vivi Lim @ Mrs.Nurulazmi said...

wow!langkawi! =0).
1st time saya sampai langkawi masa bercuti bsama hubby 2 tahun lepas..
seronok sgt..saya angkut banyak coklat bawa balik sedekah kat anak2 jiran =0).
seronok baca blog akak sebab sgt kemas =0).

kak Erna said...

suri..tahun lepas..CNY..akak pun ada sama bersesak2 dilangkawi..tapi kan..akak tak keluar duit sendiri pun..abang yang atas akak tu belanja kami aanak beranak dan adik beradik yang lain..kalau tidak..akak pun macam suri jugak..gaji lalu aje kat bank.Tapi kan..ada hajat jugak nak pergi lagi..insyaallah..kalau dapat simpan untuk tujuan kesana..

Daddy Ziyyad said...

dah lama tak ke langkawi...
seronok pergi kalau time bukan cuti umum/sekolah. semuanya murah, mudah didapati..dari hotel, makan2 dan sewa kereta

suri solehah said...

no>>marilah no..boleh kenal2 lebih rapat lagi hehe


norgee>>betul tukan nak datang langkawi bawak duit bagi banyak skit..banyak pingan mankuk canti2..rambang mata hehe


vivi>>langkawi n coklat tak dapat dipisahkankan..hehe,,terima kasih sudi datang ye vivi

suri solehah said...

kak erna>>murah hatinya abang akak,,nanti akak datanglah pulak..leh jumpa2 kat sini..moga berpanjangan ukhuwah di realiti pulak..


daday>>betul tu..time cuti semuapun melambung..hehe..terima kasih daddy sudi kesini

sayangsayangibu said...

tp seronok bila ada ramai orang dekat langkawi kan? kalau tidak asal malam je sunyi sepi, bila dah ramai orang masuk barulah meriah
dulu sya duk di tmn desa dahlia dekat sebelah stdium tu