Assalamualaikum..dan selamat datang

Tuesday, February 22, 2011

Assalamualaikum buat sahabat yang sudi ke sini

Macamana keadaan cuaca kat tempat kawan2..
kat tempat saya ni..panas yang boleh dikatakan sangat...
dari pagi sampai ke malam..cuaca panas..
sampai ke tengah malam tu huhu,walau takdak matahari
padang rumput semua dah kekuningan..

Badan kita dengan cuaca panas ni asyik keletihan saja..
bayangkan balik dari tempat kerja
rasa macam tak mahu buat apa dah,,
tapi disebabkan ada  anak2 yang bertiga tu..
kena jugaklah masak..nak harap pembantu huhu

rasanya sudah 2 bulan hujan tak turun kat  ini..
Allah Maha Besar..semuanya buat diri ini rasa capek sangat
...sangat capek.....kelopak matapun dah berat..


Dari Abu Hurairah r.a.dari nabi s.a.w.sabdanya :
"Kepanasan api  yang digunakan oleh anak adam di dunia ini hanyalah sepertujuh puluh kepanasan api neraka jahanam".
Sahabat-sahabat baginda berkata: "Demi Allah ! Sesungguhnya sekadar itu pun cukuplah untuk menyeksa." 
bagina s.a.w.bersabda: "Meskipun demikian,kepanasan Neraka jahanam ditambah melebihi kepanasan api dunia sebanyak enam puluh sembilan bahagian yang tiap-tiap satunya seperti kepanasan api di dunia ini."






26 comments:

qemaishak said...

ye kak, kat tempat qema pun panas sangat, rasa bahang sampai ke malam..

Inilah ujian daripadaNya..kena minum banyak air kosong musim ni.

Ati Masrif said...

memang panas suri..

teriknya mcm ada spotlight tau...terang sgt!!
puasa pun asyik ...sekerat jalan je..huhu

suri ...panas sgt sampai tajuk pun yelek..^_^


Jom baca: BERTEMU MAN KIDAL

miloais said...

kat sini pun panas terik
dah seminggu begitu...

tak pe lah... dulu dah di bagi hujan
sampai kain-baju berhari2 di ampaian
sekarang di beri panas - sekejap jer kain di jemuran...

kakcik said...

Kalau asyik hujan - nanti tak kering kain di amapian...

Cik Pah said...

skang nih tgh ujan.. tapi tak berapa lebat lah.. syukur..

kak..kalau panas sgt.. berendam jer kat laut tuh..best ape ?

kak Erna said...

suri..memang panas..lama dah tak hujan..

sarah-najwan said...

mmg panas..lagipun tadi saya kat stadium..lagilah bahang..muka aipom da kelabu asap terbakar..huhu

Nieza said...

sabar kak dugaan tu....kat sini lak kami sejuk membeku pun dugaan juga...bdn pun terasa skt2 dok dlm kesejukan yg melampau ni apapun kita kena sabar dgn ujian ni...btw nanti saya antar snow selori yer kat sana kak..hehe gurau jer..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Suri, maaf akak hampir terlupa ngan ko, terlampau banyak tekanan kat temapt kerja, lagilah kat sini panas yang terik. Tapi nak buat apa dugaan, itu baru kecikkan.

cemomoi said...

rasa tak cukup kipas... kalu ujan pon cukup memberikan nikmat untuk pokok yang dahaga

Norhafiza said...

kat Labuan ok je kak..cuaca sejuk minggu ni..kadang2 tiap malam ujan..alhamdulillah dengan nikmat ALLAH SWT..

sal said...

ya..memang terasa panas..
tekak kering dan haus..
balik keja tengah hari dlm air cond pun dpt rasa panas

suri solehah said...

qema>>betulkan qema..ujian n kena banyak minum..



ati>>hehe..selalu tajuk lupa sbb kejar time line elok..hehe



miloais>>betulkan..kita manusia ni asyik merungut je kan..hujan susah..panas susah,,astgfirullah..


kak cik>>betul tu kak cik kan..masalahnya lama sangat dah tempat saya ni tak ujan..


cik pah>>hehe,,kadang teringin gak nak buat mcm mat saleh kat cenang tu hehe

suri solehah said...

kak erna>>kat tempat akak pun sama ye..kena banyak minum kan kak..kalau tak sy ni dah dapat ulser kt mulut


sarah>>huhu..sian kat budak2 kan sarah..musim panas ni main sukan..sek sy hari ni merentas desa..waduh


nieza>>hehe,,terukkan akak ni..merungut..tapi nak lah snow nieza..nak bagi anak akak hehe,,boleh depa ckap mama tak penah bawak depa pg main salji huhu

suri solehah said...

kak ina>>takpalah kak..suripun sibuk kadang2 tertinggal entri terbaru kawan2..n betulkan dugaan kecik je..tp mulut tulah..asyik merungut jekan..


cemomoi>>betul tu,,dapat siraman air segarnyakan..


no>>betulkan..patutnya bersyukur dgn nikmat allah..


kak sal>>nak masuk keta bercinta,,bukan apa.keta paking takdak bumbung..huhu

Hanis Azla said...

memang panas sangat sekarang ni.. malam2 pun panas juga.. terima kasihnya atas perkongsian tentang kepanasan api tu..

♥ manje ♥ said...

assalamualaikum

kena jaga diri baik2 dan
minum air byk2... sejuk lah
sikit dalam badan kan... =) ~

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Aida,

memanglah panas tapi suka sebab semua baju di jemuran kering ! Hari2 cuci pun takpe..




alahai.Kotak komen cenggini kan,mesti kita tak boleh masuk kalau diofis tau... huhu..

Umie said...

kat sini masih sejuk kak..tak sabo nye saya nak tunggu winter season nie berakhir...bile sejuk, nak kena berkurung selalu dlm rumah jela..;-)

Citarasa Rinduan said...

selamat pagi kak suri

samalah..cuaca disini pun agak panas..
pagi malam ayu simbah pokok....

ada petua tau...
kata orang dulu2 kita kena basahkan lama umah...hah!!! jom try

Sari Yusa Ibrahim said...

insaf! Tapi Alhamdulillah, smlm JB ujan lebat..

pipoq said...

jumaat lepas agak terlewat ke masjid untuk berjemaah solat jumaat..dapat tempat takde bumbung..memang rasa perit tul terjemur dari sebelum masuk waktu sampai la selesai solat jumaat..tapi bila kenang cerita padang mahsyar matahari sejengkal je atas kepala, redho je la..ni baru panas dunia, belum lagi panas kat akhirat..

Kakzakie said...

Kat tempat kakak pun panas juga. Ada yg ingin ALlah tunjukan pada kita. Mohon kesejahteraan berpihak pada mereka yg sentiasa mengingatiNya...

RaNiA said...

salam kak..kat kuala kedah pun panas giler...petang tadi je ujan lebat sesangat..so mlm nie rasa sejuk jer..hehehe..

oh..sya dh tag akak kat sini http://jurnalungu.blogspot.com/2011/02/arepnakbebel-first-giveaway.html

Ati Masrif said...

panas lagi ke suri kat sana tu

dr_basya said...

kat sini ujan tiap2 ptg..huhu..