Assalamualaikum..dan selamat datang

Saturday, February 26, 2011

masa dulu VS sekarang..

Rasa macam dah bermusim tak menjeguk blog ni..walau baru 2 hari..bukan apa sebenarnya..kebetulan hujung minggu ni ada program kat luar..terpaksalah menyepikan diri..
Entri ni pun sebenarnya dah beberapa hari terperap tak sempat nak publish...

Semejak dua mejak ni banyak pulak kenangan yang melintas kat fikiran..
Satu nya mengenai permainan ni..
ada dak kawan2 yang masa dulu2 pernah main benda ni

saya masa kecik2 dulu selalu main..
abang2 ramai,,so diaoranglah yang selalu duk tarik....
kami panggil tarik upih.....
Along n kawannya duk tarik Adam..manatah diaorang jumpa upih tu...sapa yang ajar diaorang pun tak tahu..sebabnya..kebanyakkan budak2 sekarang dah tak main dah permainan macam ni lagi...

Seronokkan....


Ni lah biasanya permainan budak sekarang PS..badan tak berpeluh..sampaikan along tu dah obes huhu,,,dah tu pulak..suka ajak kawan2nya ke rumah tak kira masa...


kenangan2 lama sentiasa dalam ingatankan....
yang pahit dan yang manis..bila dah jadi kenagan
...boleh membuat kita tersenyum sendiri.... :-)

15 comments:

kak Erna said...

assalam suri..memang seronok bla mengingatkan masa2 dulu..

~ yus ~ said...

salam suri,
permainan dulu mengeluarkan peluh, permainan skrg duit mak bapak yg kopak kan. Kita pun kenapa belikan?

Tapi di rumah yus takde ps2. Anak2 main game online je..:)

cek chun said...

along tu nak suruh mama dia buat mafin kat kawan2 tu..hehe

Nieza said...

kak suri, nieza pernah tgk org main dulu tapi tak pernah main...masa tu fikir juga org dulu2 ni aktif tu bebudak jarang dapat sakit kan...budak sekrng byk obesiti sebab tak akif...haha betul tu kenangan mengusik jiwa.

sarah-najwan said...

teringat zmn budak2 dulu..
saya juara lompat tali getah dan dekcok...hahhaha..

pastu puas main2 tu..keceburrrrrrrrr dalam sungai tau...seronok sgt..tapi srg air sungai kotor..

tapi ank4 kita skrg xde pglmn main gtu..mana ada lagikan..hampir pupus dah permainan gtu..

**Upih tu saya main gak..tapi tukang naik je sb saya "halus" masa kecil dulu..tak ghok nk tarik oghe lain..

cemomoi said...

jangan sengih sensorang kang ade yang kabo tak sehat

Norhafiza said...

No duk area pantai dlu jd banyak pelepah kelapa..duk men mcm tu gak hehe.best kan teringat dlu2..mmm sama ngan anak2 No gak..balik skolah buka PS huhuhu..

pipoq said...

hehehe..teringat lak masa bebudak dulu..kat rumah nenek memang ada pokok pinang so mesti la ada upih ni..sekali tu sebab terlalu teruja sangat main ngan sepupu, dia tarik laju giler..akhirnya upih tu terbocor lalu tersagat bontot kat atas tanah tu..pedih bukan main sebab bercalar dibuatnya..

suri solehah said...

kak erna>>betul kan kak..indah masa kanak,remaja..masa berlalu..tua dah pun huhu..


yus>>memang..anak sy yg sulung tu..kalau ajak lari mmg semput..tak beli mengamuk nak huhu..


chun>>huhu..kdg tension mai..dia nk berkawan.

nieza>>kak besar kat kg main macam hehe..tp mai tua ni..obes gak huhu

suri solehah said...

sarah>>haha..dekcok n lopat getah..tak tahan..mandi sungai..kena libas ngan rating keduduk..seronok deh sarah..mmg betul..tp kalu mandi sg..sesekali balik kg di cuh teri mandi lg sarah..huhu..memori..rugi anak2 lo ni takdak pengalaman gitukan.


cemomoi>>hehe..sengih masa org tak dak..


no>>hehe..betul tu no..anak akak pun gitu..ngadap ps2 25jam..huhu


pipoq>>haha..gelak jugak..ada jugak pengalaman gitu,,satu lagi kalau tak perasan jln tu ada batukan..hehe

Kak Rosaliza said...

Assalam suri...budak la ni upih pun tak kenal dah huhuhu

Ati Masrif said...

masa kecik dulu tak pernah main upih tu
pasai tak ada benda tu

main2 tangkap ikan sbb rumah dekat
dgn sungai...hihi


Jom baca: NORSYAHMI DANIEL

Sunah Mohammad said...

wah! dulu saya selalu main ni! ekeke~

Cik Ina minat Do do Cheng said...

suri dah lama tak bersiaran.Betul tu, budak sekarang banyak main permainan yang tak mengeluarkan peluh.duk lepak main games.

miloais said...

bestnya main tarik upih ni...
permainan iols masa kecik2
anak2 iols - tak tau pun mainan lama neh
tiap2 hari ngadap games kat laptop or henfon!