Assalamualaikum..dan selamat datang

Friday, January 13, 2012

kurangnya ilmu kepenggunaan

assalamualaikum..
kadang-kadang saya terfikir sendiri
kurangnya ilmu kita mengenai hak kita sebagai pengguna
.....
""""""
macam apa yang terjadi pada saya
saya pernah membeli sebuah kamera Fuji
dengan jaminan selama tiga tahun
namun begitu,,setelah gunanya setahun
kamera tersebut telah rosak
saya pernah ceritakan di sini
masa tu saya terus hantar ke kedai tempat saya beli
yang jadi geramnya...
daripada bulan 9 tahun lepas saya hantar
;;;;;
;;;;;;;;;;;;;
;;
sampai hari ni saya belum boleh dapatkan semula barang saya
tiap kali pergi atau telefon...
macam2 alasan yang diberikan termasuklah stunami dijepun huhu
munkin pada mereka kamera tu murah sahaja
hanya RM600 lebih masa saya beli
bukannya macam kamera DSLR yang mahal
buat diaorang tak cakna????...
';;;;;;;;;;;;;;;;;
saya pulak sebagai pengguna hanya
sekadar meluahkan rasa tak puas hati di rumah sahaja
..
kurangnya ilmu kepenggunaa saya.

16 comments:

Unknown said...

kes sama mcm ayu,
kita sama2 kurang tahu.. kerana tiada pendedahan..
cuba rujuk kat bangunan pengguna, mana tau kan.. nasib kita terbela

sekadar satu coretan said...

Mmg geramkan kalau jd mcm ni... Masa nk beli tu bukan main lagi janji2 manisnya tuu...

mama aini said...

assalam suri..adik mama pakai kamera ,beli aritu rm3000..hu2x..bila rosak gi repair pun tak siap2 lagi..spare part takde sbb kamera ni dr jepun.juga alasan kedai tu...hu2x..sebenarnya rm600 @rm3000 pun sama juga..diaorg tak pandai nak repair kot?..hu2x..sabar je lah kan !!..

safurara said...

akk kena g kedai tu trus kak.tak pon ckp nk buat report.bg takut sket.smpai jd kan tsunami alasan.xagak2.

Zaza said...

insyaallah, allah nak beri yg lbih baik

sal said...

Rasa rugi pula yee..beli mahal..rosak cepat, tak puas pakai

selagi tak betul..tanya jee kedai tu..hak kita ebagai pengguna kan..

cheqna said...

ouh..kalu cheqna memang leh gaduh r ngan tokei kedai tu..ugut2 sket..hahaha

che mid said...

Barang tak berapa mahal pun, kalau tak de satu hal nak mencari lain bila nak menggunakannya.

After sales service tak bagus juga akan membuatkan pengguna tak mahu beli produk brand yang sama lain kali

Nieda said...

Kesian.
Kita selalu kena main dgn peniaga huhu

Nieda said...

TQ add akak. Akak dah add lama dah di Suri Solehah.

Salam kenal.

kurus said...

aduhhh memang ada kes macam nei .. buat report je dik huhu ... duit gak kan

EmbunRosaliza said...

Memang tak puas hati suri kalo jadi macam ni kat kita, dah lama tu dari bulan 9 lagi. Nnt suri selalu col atau g situ mungkin cepat sikit dpt kamera tu blk, takkan hantar sapa jepong nung hehe

Unknown said...

LAPTOP SAYA PUN DEKAT 2 MINGGU TAK SIAP2 LAGI.GERAMNYA..MEMANG AGAKNYA KALAU BARANG JAMINAN DEPA BUAT MACAM NI..SAMBIL LEWA DAN ANGGAP TAK PENTING.PADAHAL BARANG TU PENTING UNTUK KITA.

Unknown said...

pergi la mengadu ke tribunal pengguna..;)

Zaitun said...

Murah atau mahal itu hak suri,mana boleh dipandang ringan.

Hanis Azla said...

betullah, kita tak cukup ilmu ttg tu.. yg ada ilmu pun kdg malas nak buat aduan, inikan kita yg tak tahu apa2 kan..