Assalamualaikum..dan selamat datang

Monday, January 30, 2012

JJCM-Langkawi-part 1

makan lagi dan lagi....kali ini kat langkawi
manalah tahu dapat di manafaatkan oleh sahabat2 yang nak ke sini....
dengar cerita sahabat kita ain-sekadar satu coretan nak datang langkawi ...
bolehlah ain tengok2 tempat nak jamu selera ni
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''
sebenarnya saya sendiri tak berapa arif sangat
kedai makan mana yang sedap...tapi saja-saja cuba
berdasarkan pendapat kawan2 kat sini...
yang ni restoran nelayan
tempatnya tak menarik sangat,'tepi jeti nelayan
dan kedainya,biasa2 sahaja.....
tapi rasanya boleh tahan dan yang paling penting
agak murah....huhu..kedekutkan
ikan tuka bakar..cicah air asam,hubby suka


ketam rebus..besar gedabakkan..

dan ikan masak stim..lupa org langkawi panggil apa tah ikan ni..kalau tak silap geruk kut...
dan..kailan ikan masin...

sebenarnya acara makan-makan dengan hubby ni dah lama
sebelum bersalin hari tu...
sekadar nak penuhkan permintaan adib fawwaz..

-harga makanan kat sini agak murah..sapa rasa boleh teka berapa RM semua tu????

36 comments:

el-amsyar said...

makan sokmo...huhuhu

Masya said...

ikan tuka bakar?? memang tak pernah makan tau.. sedap ker??

Acik Erna said...

suri alhamdulillah kalau murah..banayk menunya tu..acik dah terkena diatu negeri tu..mahal betul rasanya..makan ikan 3 ekor 200..serik sangat nak masuk lagi..tak berbaloi rasanya..

Kamalia said...

sedapnye dapat makan2 cam ni..
berapa ye?tak tahulah nak agak sebab dah lama tak makan kat kedai..huhu

.:nhalilah:. said...

ketam... fuh... sedap kak.. ikan tuka tu pun faveret hubby.. tp dia tak makan pari...

suri solehah said...

el-amsyar>>huhu,,gamba lama doh tuh


masya>>akak pun tak makan ...tp hubby suka..cicah air asam..


kak erna>>alhamdulillah..dengan ulam semua,tembikai..tapi tak sampai seratus pun kak


lia>>ala...sian pulak kat lia..jangan terliur ye sis...nanti blk msia kita makan

kakchik@ella said...

rasa KC nama ikan tu ikan gerut-gerut lah, suri.

noor said...

haaa g lkawi bestnyer lah..leh soping2 kan..mkn pun sdp2

EmbunRosaliza said...

Assalam suri, heheh kalo murah n sedap akk pun suka ni, akk pun kedekut juga heheh. Kalo tak sampai seratus agaknya dlm rm 85.00 kut, kalo sekitar tu mmg tersangat lah murah suri, banyak menu yg di pder, mmg puas mkn tu. Akk n famili pun dah cukup utk menu sebnyk ni

Kakzakie said...

Kalau kakak ke Langkawi kakak nak makan rumah suri tau. Tak nak makan restoran lain boleh tak?

munna said...

munna pun nak ke Langkawi minggu depan...dah banyak juga survey2 pasal langkawi ni...

~K Ham~ said...

as salam..kak ham mmg dah lama teringin nak pegi Langkawi...last pegi dulu tahun 1997....bayangkanlah dah lama tu...insyaallah ada rezeki mesti sampai...

cheqna said...

besh la makan2 ni =)

Mariambebakar said...

Bestnyer ikan tuko bakar..huhuhu, buat air asam yang ghaughau masam.. Esh, air liur ni dah meleleh pulak.

Kak Rose said...

Suri, kalau hari2 cuti mmg ramai orang kat situ.... tunggu manyak lama tp worth the wait la sbb sedap!

kalau nak bujet boleh gak g kat HBL tu, pilihan lauk sangaaaat banyak... kak rose suka g kat situ!

Gadis Gingsul said...

da lapar dah...

mama maman said...

sedapnyer... huhu

Zaitun said...

Nanti kalau kak Zai ke Langkawi nak cuba kat restoren ni.

Ros said...

Salam Suri,

Banyaknya lauk2 dia....emmm...semuanya nampak sedap2 belaka...kalau bawah daripada RM 100.00 tu memang berbaloi lah kan....tak la mahai sangat....

gadisBunga said...

saya taknak teka. sebab kompem salah. :D

Zaliedana said...

Assalam kak,wah xsmp seratus,mmg murah tuh kak,ketam skang dahla mahai..Nmpk pon sedap2 tuh..Akak puncak mutiara,sy pernh pegi sekali kak,sate,punyalah xsedap,kering,liat n hangus,nasi beriani,blh tahan jer bagi tekak kami,sbb kat pg,nasi beriani hameediyah n kapitan lagi sedap kak..Bgi tekak kami lah,hehe..

mama aini said...

ehem masa mama kesana blh tahan mahal juga harga makanannya..hu2x..terliur tgk ketam yg besar tu..he2x..

RULZA said...

telioqnya!! duduk di parit raja johor susah nak jumpa semua ni...ikan temenung 9rninggit sekilo..Waaa!!

kalau balik perlis pi nak temenung 2-3 ringgit sekilo...

rindunya nak bali utara..
kalau balik kampung mak selalu tegur macam tak pernah jumpa ikan kat johor..
hihi tak sama cam perlis ngan langkawi...ikan FRESH dan murah..rindunya....:)

slrppppp....

suri solehah said...

KC>>hehe..betul tu kc..hubby balik tadi tanya dia memang gerut-gerut..



noor>>nak soping kena pikir dululah..takkan nak beli pinggan mangkuk n coklat je huhu


k.rosa>>rm 75 je kak,tu pun tang ketam tu yg mahal skit..hehe..hari tu dating berdua je tu


kakzakie>>kecik tapak tangan..stadium langkawi suri tadahkan kak hehe..nak datang je call..hehe

AZLINA said...

Assalamualaikum Suri, lama la x mai sini...makan camtu rasa2nya mesti > RM100 kalau kat Langkawi, betul tak? Ikan tuka tu ikan pari kan ? :))

suri solehah said...

munna>>yeke..stay kat nenanti?datanglah umah akak sekali



k.ham>>insyaallh kak..sekarang ni ismail group tengah bina kompleks baru..siap nanti datang hehe


cheqna>>kalau cheqna nak diet tak lehhehe


mummy>>betul tu..hubby cukup suka tu

suri solehah said...

k.rose>>emm betul tu..hari tupun bersusun keta..
psst kak,HBL tu kat ne huhu,suri ni darat sket,,yg restoran nelayan nipun ada dreber teksi yg cadangkan hehe


gadis>>sila2 hehe

mama>>hehe..menyelerakan kan


k.zai>>murahkan kak,tapi tempat dia biasa je lah..

suri solehah said...

ros>>betul tu..semua tu rm 75 sahaja hehe


GB>>ala tekalah hehe..tak pe..


CT>>murahkan sis,eh betul ke..akak tak penah cubalah pulak sate puncak mutiara tu..huhu..nasi dia mmg biasa je kan..tapi tang kambing tu..memang berbaloikan hehe


mama>>memang ada kedai yang boleh tahan..tapi kebetulan,suri rasa kedai ni mmg agak murah berbanding yg lain



rulza>>eh tapikan..kat langkawi ni..termenung agak mahal jugak sbb di ambil dari perlis..kalau kat luar rm 4 kat sini mungkin rm 6-7 huhu

suri solehah said...

k.ina>> ha ah..rm 75 je hehe..kalau mak suri kata.ikan tuka kecik2,tapi kalau pari besar skit huhu,

RULZA said...

hihi..mugkin tu masa sy mash dok sana kot..thun 2004-2005

tp kt perlis murah..kalau pi nat dia..:)
yg best sebab fresh..:)

jemarisuri said...

suri duk langkawi ke...mesti best kan dpt shopping2..hehe.


lama dh tak smpi sini..ari tu p tak smpt nk singgah kt under waterworld tu..huhu

Papa-NtiQ said...

Hi mamasolehah...TQ yer jenguk2 blog saya hari ni...tengah blogwalk sini...menarik post2

MulutPayau said...

JJCM memang best.......

anisalya said...

dah lama tak g langkawi. bila blh bwk anak2 jln2 kt sini pulak.

qemaishak said...

sedapnyo, semua menu kegemaran qema & suami tu kak..harga tak sampai RM100 kot kak hehe

kayna said...

sedapnyerr seafood...!! Bestnya jalan-jalan.