Assalamualaikum..dan selamat datang

Sunday, January 8, 2012

pengalaman baru

alhamdulillah
hari ni masuk minggu kedua
Along n Adam ke sekolah
....
pada minggu pertama agak kelam kabut
maklumlah pengalaman baru anak sekolah
mana nak kemas rumah
mana nak siapkan sarapan
mana nak siap kan anak-anak
tak reti nak seting lagi


diaorang pulak tak pernah lagi bangun awal...
mandipun terpaksa guna air panas
sebelum ni,masa kat tadika
selalunya pengasuh diorang yang hantar
jadi mandipun lewat skit

sekarang ni dah sekolah jauh dari rumah
terpaksa saya yang hantarkan
walaupun saya masih bercuti
terpaksa drive pagi-pagi jugak

minggu kedua ni..dah boleh set masa
pagi2 saya hantar diaorang
balik baru masak sarapan pagi
baru kemas rumah...
mandikan baby kecik...
.....
taklah kelam kabut sangat
tiba-tiba rasa seronok jadi surirumah
--andailah hubby mampu.
...

25 comments:

IntaNBerliaN said...

a'aa biasalah kan.. mula2 mmg kelam kabut sikit.. lama2 dah ok kan... :-)

Dalila Hamid said...

tara nak biasa... .camtu la keadaannya... tentu kelam kabut sikit.. lama2 dh jd kbiasaan

Kamalia said...

Tahniah kak suri ats kelahiran baby baru..
Bagusla akk semua boleh buat sndiri, saya mesti suami kena tlg jugak,kot tak mmg tak siap ank2 nak ke sekolah..
Pasal susu tu,iA ada rezeki untuk baby akk.mungkin ada masa dia keluar sikit kot..

mama aini said...

assalam..susah kan jadi ibu ni..he2x..bila ank dah sekolah sibuk menguruskan & menyediakan mereka..mama pun camtu masa ank mama masuk sekolah..salam kenal juga dr mama :)

Hanif Idrus said...

penat menjadi seorang ibu...
good luck...
tapi lama2 Ok kot....

EmbunRosaliza said...

Assalam suri, memang ya pun minggu pertama persekolah memang kelam kabut je, itu pun baju semua pakai sendiri, akk ni 6 org dah sekolah, bilik air la yang lambat sikit, mandi lelama lak tu huhu,tapi akk rasa kelam kabut, bila hari ke 3 baru ok sikit....

AZLINA said...

Assalamualaikum Suri..haa mcm tu lah kalau anak2 dh bersekolah, kalau kat rumah akak ni suara akak yg paling kecoh dr awal subuh..hehe..kerja suri rumah ni mcm x kan abis2 kan, tabik kat semua suri rumah.. :))

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

eija xde pengalaman anak ke sekolah lg, tp nak uruskan anak hntar umah MIL pun kelam kabut, apatah lg nnti bila anak dh mula bersekolah..

Mama Ema said...

sekarang anak masuk seklah jam 8 pg. kalau sekolah rendah tu..agaknya kelam kabut sama juga kot...

Zaitun said...

Buat permulaan memang kelam kabut tapi bila dah biasa ok aje.

Kak Zai dulu masa bekerja teringin sangat nak jadi surirumah tapi bila dah dapat boring sangat bila anak2 dah besar.

Ati Masrif said...

salam suri,

kita sampai la pun tak betui
lagi setting time..hehe

suka ka...meh tukaq :)

Nuridah said...

Assalamualaikum Suri,

terima kasih sudi singgah keblog kak Nur yg tk seberapa itu...dn salam kenalan juga dari kak Nur.

Oh anak Suri dh mula bersekolah ya...mesti sibuk kan bila anak2 dh bersekolah ini...rutin pun dh berbeza.

Nieza said...

Assalam kak Suri,sibuk yer kak. memang seronok bila kita diberikan peluang menjadi SRT sepenuh masa ni tapi saya ni bila dah cuti panjang rindu nk blk keja semula dan bila dah keja pula rasa nk duk umah jer..haha gitulah lumrah hidup kita kan:)

Cikpuan rara said...

akk rara dh tunjuk cara buat eskrem tu.weekend ni buat eh.

suri solehah said...

IB>>tu lah Ib..kelamkabut campur excited..hehe


dalila>>betul tu..hehe


kamalia>>suami akka keluar kerja agak awal skit..jadi tinggal kat akka ka..tapi seb baik pengasuh diaorg pun tolong jugak..

suri solehah said...

mama aini>>tulah agak susah..tapi menyeronokkan kan.


hanif>>hARAP CAMTULAH..TAMBAH BILA MASUK KERJA NANTI


KAK ROSA>>DAH 6 KAK..HEBATKAN KITA YANG BERGELAR WANITA NI...TAHNIAH TUK KITA HUHU

suri solehah said...

k.ina>>suri pun sama kak..anak2 kena bising2 skit baru nak bangun hehe..betulkak..memang kena tabik kat kaum wanita ni...


eija>>hehe..akakpun sebelum ni semua pengasuh diaorg yg bat sekali bila kita kena buat...kecoh hehe


mamaema>>pengalamankan..baru teringat mak kita dulu2..mcmlah


k.zai>>tulah kak..suri harap lepas ni bila dah masuk kerja..dah ok dah..
-betul ke kak..munkin suri rasa seronok sbb br 2 minggu kot hehe

suri solehah said...

ati:kitapun sebenarnya tak brapa nk betul lg tu hehe..
nak tukar?..nak,nak hehe..


k.nur>>tq k.nur..
anak2 br masuk sekolah,,kira pengalaman baru hehe


nieza>>huhu..betulkan nieza..tak pernah puas apa yg adakan hehe..tp cuti akak sampai akhir bulan ni je...bln dua dah masuk kerja...kira tak dan jemu


c.prara>>tq.tq,tq..hehe

che mid said...

Salam, t kasih sudi singgah blog akak. Samalah kita, awal tahun macam-macam hal. Nak ziarah kengkawan pun tak sempat je. Nanti bila baby kecik dah besar sikit, dia pun nak berinternet juga.. macam kakak deeja tuu.. che mid tak boleh nak ,lepak lama sikit kt lappy..

Azhariah Zuber said...

dulu masa anak teriak tak nak pi sek, sy hampir pasang heater. tapi suami tak bagi. jadi lelama dia dah biasa air sejuk

kakchik@ella said...

rasa legakan bila semuanya dah in order.

wantie said...

Betul tu, saya pun baru masuk fasa baru dalam membesarkan anak. Amirul pun baru this year tahun satu. then Aleesya plak baru umur lima bulan.

Memang kelam kabut jadinya. Time mandi terutama sekali. A to Z kena buat. kalau saya tak mandikan si Amirul tu, alamatnya tak kesekolahlah dia. boleh dia tidur je dalam besen tu. hahaha...

aizamia3 said...

samalah kita..
minggu pertama ai cuti uruskan anak2 sekolah sebab ini dak Kakak tukar sekolah, maka semuanya baru.. bila dah start keje, rasa liat nak pergi kerja.. sebab dah syok cuti..

Irfa said...

biasa la tu,memula mmg ambik masa sikit..

so far xde pengalaman anak mandi air panas kecuali masa dalam pantang..lepas pantang sume bantai mandi air sejuk je :)

qemaishak said...

Cuti pun macam tak cuti kan kak hehe xpe pasni jadual okey balik la tu..