Assalamualaikum..dan selamat datang

Saturday, January 7, 2012

naik lagi...

assalamualaikum

apa yang naik tu?
'''''
'''
sebenarnya petang tadi ajak hubby
jalan2 ke pasar malam..cuci mata
sebab asyik terperap kat umah je selama pantangkan

selepas drop anak2 kat taman permainan
kami terus ke pasar malam kat pekan Kuah
setelah jalan2 baru saya perasan...
banyak harga barang dah naik..
wah...dah masuk tahun baru semua mesti baru
termasuklah harga barang ye...


dalam ramai yang duk jual air minuman tu..
hanya satu gerai je yang masih jual RM 1 mcm biasa
yang gerai lain semua pakat jual RM1.50
samalah dengan mee kuali besar yang kami panggil mee tonggek
kalau biasa RM 1.50 tapi tahun baru ni dah naik RM2.00
harga yong tau fuu kegemaran jugak naik...
kalau dulu rm0.50 sebiji sekarang dah RM0.70..huhu

nampak gayanya gaji tak sempat naik lagi...harga barang jugak yang naik dulu...


-minyak masak lagi teruk...dah tak wujud dah kt kedai kat sini..agaknya dalam proses nak naik jugaklah tu,,,,,

23 comments:

mzhany said...

hurmm skrg semua brg naik. susah nye kan...area kitorg lak, murtabak asyik naik je. mencikkkk

teratai said...

macam mana ni gaji baru belum dpt, harga barang doh naik! kalau gini baik kekal je gaji lama...supaya harga barang x naik!

Pia said...

"salam suri...lama akk tk jenguk kamu sbb sebuk sgt..anak2 sihat ker,baby dah buleh apa?mesti dah pandai senyum dn gelak bila kena agah kan...~harga brg2 naik tu biasa sgt ler,ni lg2 nak raya cina ni...kita yg terok depa tak tau.."

diana said...

tak de pulak dengar dalam berita kata barang naik harga..sah la peniaga yang pandai2 naik kan harga sendiri..kan??

Zaitun said...

Kalau dah dengar ada ura2 gaji nak naik harga barang pun mesti dinaikkan terlebih awal.

EmbunRosaliza said...

Assalam suri, nape akk tak dpt tulis jejeak kat shoutbox, dia kata pls insert your message, akk dh berjela tulis huhuhu,.

Mmg ya pun suri kat pasar mlm semua dh naik harga, tapi kat sini ada lagi psr mlm yg jual air rm 1.00, tapi kalo pergi sebelah masjid india tu 1 bekas tu rm 2.00, gelas besar sikit je, nak kaut untuk betul huhu

Kak Rose said...

Suri, sapa yg pernah duk langkawi mesti tau camner susahnya nak dapatkan minyak, gula.... bila dah naik harga keluar melambak2 barang keperluan tu kan?....

tun_telani said...

sangatttt laa... kat sini kan... mmg dh byk bulan minyak masak kene catu kt kedai tu :( brg2 mmg gradually asyik naik hargaa je. agaknyer b4 pilihanraya ni boleh demand utk turunkan harga x?

ZalinZalina said...

Suri...harga gula 1kg naiknya RM0-20 aje tapi apsal harga air tu naik RM0-50 ek...apapun kuih kak ina tetap RM0-40..he he..

Dalila Hamid said...

skrg apa pun garga naik... tapi gaji ciput jgak

sal said...

Di sini pun begitu..barangan makanan dah naik harga..klu membeli makanan terasa sangat yg duit kita ni kecil nilainya...berbelanja pun kena berhemah..klu tidak tak cukup..hehe..

kakcik said...

Minyak masak pun dah macam chipsmore - kejap ada kejap takde... :(

suri solehah said...

mzhany:kalua mesti mesti cakap..kalau murtabak naik regi tukar makan roti canai lak huhu


teratai>>tulah kan..tapi kalau gaji tak naik..kuasa beli tetap merosotkan


kak pia>>hehe..betulkak dah pandai dia.kalau agah senyum..seronok tgk
-memang..lagi nk raya cina ni makin menjadi2..


diana>>kalau keluar kat berita,nanti rakyat bising pulak..

suri solehah said...

k.zai>>betul tu kak..hubby pun cakap eh gaji baru tak rasa lagi..harga dah naik..huhu


kak rosa>>dua ringgit tu..dah tu banyak dengn ketul ais jekan


k.rose>>betul tu kak..dah 4 minggu suri masuk ni..takde minyak.masalahnya adik yg duk kt perlis kata ada lgi..

suri solehah said...

tun>>kalau catu kurang2 boleh dpt lagi..boleh pekedai ckp ngan akak suh tengok minyak kt petronas huhu..
-tun,rega naik ni senyap2 huhu..diaorg pun pandai


ZZ>>tu lah pasalkan..sedangkan jual singgitpun rasa dah untung byk..
akak buat kuih ye..rajinnya.. :-)


dalila>>betul tu..kalau gaji banyakpun sebenarnya..nilai duit tu dah berkurangkan


sal>>betul kak sal..nilai duit kita memangkan..RM50 baru beli barang dlm plastik kecik je..


kakcik>>hehe.tulah..masalah kt langkawi ni terus takdak..huhu.

cheqna said...

salam kak
susah nak cari barang yang turun skang ni =)
terima jela....

Ibu Lala said...

Teruk betul harga barang sekarangkan. Klw gaji naik sekalipun x leh nak cover harga barang yang sgt mahal.

Dapat bb baru ke?? Tahniah..

Salam kenal

Nora Karim said...

mmg sekarang semua harga melambung2... gaji cam tu jugak la... sabar jek la..

Cik Sibuk said...

memang cenggitu..harga barang naik lagi banyak dari gaji naik..

kalo minyak naik seposen, harga barang naik berposen2

Mama Adam said...

semua benda naik. kalo dh supplier yang mula2 naik, yang lain2 kena naik. sudahnya ... semua org juga yang susah. huhuhuhu

IntaNBerliaN said...

mmg byk brg dah naik harga kan..

RULZA said...

orang langkawi ka? lama nya saya tak balik sana...dulu saya lahir dan duduk langkaw, pas 3 4 tahu ayah meninggal pada tahun 2000 mak balik perlis duduk dengan tok..sekali sekala ja balik langkawi tengok nenek angkat kat bukit tekoh dan kubur ayah di masjid aisyah..rindunya pasar malam kuah..takleh lawan tempat len..:)

qemaishak said...

Duk tunggu brapa la gaji naik tahun ni huhu