Assalamualaikum..dan selamat datang

Tuesday, January 10, 2012

kesian dia...

Along dah masuk minggu kedua bersekolah
satu perkara yang saya duk tengok
tiap2 hari balik dari sekolah,
mesti dia berkejar ke tandas...
...
saya hairan..tapi tak tergerak nak tanya
hari ni pun sama,,,
sampai rumah tadi
berlari masuk umah
blm buka seluar,,,
dia dah terkucil kt depan bilik air,, huhu
tak sempat katanya

.........
...
rupanya hari ni baru tahu
'Along tak mau tandas kat sekolah'.
pulak..dia memang pelik skit
kat umah pun..masa tak pandai cebok sendiri
dia mesti termuntah kalau lambat skit kita basuh...
macam-macam...

18 comments:

~ yus ~ said...

dia tak selesa sebab tandas kat sekolah kurang bersih kot suri...hehe

mama aini said...

siannya along..mungkin dia tak selesa toilet kat sekolah..mungkin tak berapa bersih !!..

Kak Rose said...

macam2 karenah anak sekolah kan... kalau tengok tandas kat sekolah tu mmg x lalu nak masuk, camner la budak nak blaja kebersihankan?

Mama Ema said...

bahayalah nanti kalau asyik tahan kencing...

suri solehah said...

yus>>itulah hakikatnya..huhu tak sampai hati nak sebut..dia cakap kotor n bau,,maklumlah budak2


mama>>itulah..kotor skit..sampai sanggup balik umah


k.rose>>betul kak rose,masalahnya cleaner tak larat nak bersihkan..tandas tak banyak..budak2 ramai..huhu..tu menteri ckp nak sek berpristij..tandaspun tak cukup


mamaema>>tu lah..takut jugakkan..

IntaNBerliaN said...

laa nape smpai tahan.. siannya dia... tp tu la, nak wat camne bila tandas dah kotor..

dyea irdina said...

ANAK SY PUN SAMA RELA TAHAN KENCING KAT UMAH..SBB DIA KLU TMPT TAK BIASA MMG DIA RELA TAHAN

Farid said...

Salam kenal Suri Solehah

Sama pulak macam anak kita...asal sampai je kat pintu mesti terkepit2..meluru ke tandas melepaskan hajat.

Mama Adam said...

kesiannya.... pasaltoilet kotor la tuh

Nora Karim said...

lorr... sanggup dia tahan... Sakit nanti...

cheqna said...

kurang selesa la tu kat sekolah =)

Teacher Basariah said...

takot nak minta keluaq dari cikgula tu..hehe

Ros said...

Salam,

Tak elok dok tahan air kending selalu ni.....mungkin pasai dia tak besa lagi kot...

Ati Masrif said...

samalah dgn anak kita farah tu
ini kes penggelilah kan
kat sekolah kan ramai yg guna
bau busuk..heee~

qemaishak said...

Tandas kotor agaknya takpun berbau kalau qema rela tahan hehe

Min Aina Ila Aina said...

Saya rasa sebagai ibu bapa kita ada hak utk bersuara. Benda baik, bukan benda tak elok. Untuk kemaslahatan anak-anak kita juga. Apa kata tulis surat rasmi buat aduan kat Guru Besar dan PIBG, tulis sikit apa jd kat anak kita, dan apa kebaikan kalau dilakukan perubahan tahap kebersihan.

Izan Ishak said...

kisah along ni sama macam abg muhaimin tau mama... dia tak suka nak guna tandas kat skolah. katanya busuk n kotor.

tapi ayah dah remind dia jgn suka tahan kencing takut nnti jadi penyakit. skrg ni dah ok sikit. terpaksa juga pegi tandas kadang2 tu.

aizamia3 said...

perlahan-lahan ajar dia supaya jangan tahan kencing.. dia kena lalui jugak apa yang dia tak suka masa kat sekolah..