Assalamualaikum..dan selamat datang

Monday, January 16, 2012

Jom minum petang

Alhamdulillah...

balik dari ambil along kat sekolah tadi,
dia merayu-rayu nak pergi ke perpustakaan,
jadi terpaksa masak untuk makan tengah hari
pada pukul 3 lebih. Makanya makan tengah hari
pun dah dekat pukul 4 dah ....:)

Habis makan tengah hari,
terus keluarkan BM yang dah menjadi tukun sejak sebelum bersalin lagi,
hajat di hati nak buat menu untuk minum petang terus...
roti manis
Nilah hasilnya..dah pukul 6 baru mula nak minum petang
Sedap tau.....makan roti panas+kopi panas hehe.....

Kepada sahabat yang nak cuba buat roti ni, boleh tengok resipi yang saya ambil kat sini .
Terima kasih mas yang kongsi resipi....................
 ''''''''''''''
'''''''''

Sahabat semua,apa menu minum petang,hari ni?

p/s-hidup kita nikan..makan-makan dan makan je kan huhu
tiba2 teringat kat rakyat somalia

31 comments:

Kamalia said...

Sedap tu roti manis,minum pulak teh o mmg sodap..:)

EmbunRosaliza said...

Assalam suri, cantik n gebu roti tu, best la ada cik BM senang nak buat roti, cantik je

tun_telani said...

stok roti dh habis.. nmpk gaya kene menggerakkan BM lagi nih.

Kak Rose said...

jeles tengok kawan2 wat roti sendiri.... kak rose ni asik bli jer... maklumlah x larat nak guna tulang empat kerat ni.... bila la bm tu nak mai rumah?

suri solehah said...

lia>>tu lah lia..tgk lia buat roti semalam lah tu..teringin nk meroti..


kak rosa>>tok comelmanapun kalu tengok kulit dia huhu


tun>>kalau tun buat mesti cantik..tak mcm akak huhu..makan karipap dulu lah tun hehe


k.rose>>k.rose,bukannya rajin pun huhu,,saja dari hubby duk perli bm buat tukun hehe

ainnoraini said...

Tak minum ptg pun hari ni.. Terus makan malam...

Nieza said...

assalam kak, malas nk wat roti sendirila sejuk beku ni..minta roti akak skit la..hehe

Citarasa Rinduan said...

ayu makan aiskrim magnum..
dapat cecah roti kamuuuuuuuuuuu
peehhhhhhhh

Mama Adam said...

Rajin dan sedapnya!!! Meh hulur sikit kat kami

izahdaut said...

lama tak nampak.. sihat ke ?lama jugak dah tak meroti.. yela.. kadang2 tengok makanan.. teringat manusia 2 lain yang kebuluran

Farid said...

Tengah berangan nak beli BM...mintak2 tak jadi perhiasan je...

mama aini said...

ehem sedapnya roti manis tu..mama nak sikit !!..he2x..

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,

Salam kenei. Ptng tadi makan papadom dan minum milo susu. Malam makan nasi goreng, brunch nasi dan pecal. Diet kunun.

Zaitun said...

Kak Zai tak ada BM itu yang malas nak buat roti.Kalau cicah kopi alangkah sedapnyaaa....

Maya Mayana said...

apa itu BM? alahai brg dapur pun saya tk tahu ni kak...apatah lg buat roti...

kalau mkn air tgn org memang sedapp kak,makan..makan..makan..:)

ashrafi said...

Menarik!

Acik Erna said...

assalam suri..acik tak buat minum petang pun sekarang ni..makan aje apa yang ada..

qemaishak said...

Wah roti buat sendiri..gebu je..xsempat minum petang, balik kerja terus masak tuk makan malam hehe

ieda said...

cicah kopi panas punnn sodappp !!! ;)

dyea irdina said...

PERNAH SEKALI BUAT ROTI TU..PUAS HATI DPT BUAT...MASAK NANGKA GULAI LEMAK TU SENANG JE...CELUR NANGKA,,TUBUK BAWANG,BWNG PUTIH, HALIA,LENGKUAS,BILIS,LADA HITAM PAS TU MASUKKAN DLM SANTAN BESERTA NANGKA,,,PERISAKAN NGAN GARAM AJI N GULA DAH SIAP,,

Nida said...

Sini sedang hujan sekarang... bau roti dan kopi tu sampai sini terbau-bau keharumannya

Kakzakie said...

Suri memang rajin membuat apa saja di dapur. Kakak mesa tengok resepi berkobar-kobar tapi bila masuk dapur lain jadinya...

sal said...

nampak rotinya gebu sungguh..selera betul melihatnya..nak kongsi resepi

Yati said...

Bestnya, ada bread maker. Boleh buat roti sendiri. :)
Betul, kita asyik makan je, sampai terlebih makan sudah..

MulutPayau said...

rajinnya suri...tengok roti tu mmng gebu...
Akak tak minum petang lagi ni...hajat tu nak makan roti kat umah suri..heheheh

Azhariah Zuber said...

rasa mcm nak minta satu. sedap tu roti tu

AZLINA said...

Assalamualaikum Suri..Dalam sibuk2 tu sempat lg meroti, mmg tabik la! Nampak gebu roti tu, kalau cicah kopi o mmg best! Nak la 2 ketui.. :)

Cikpuan rara said...

rajinnya akk.buat roti.sedap lah.rara ni rasa elok g bli je trus.kalau x,smpai petang besok tak siap.

alinac lover said...

yong xreti lg buat roti

kakchik@ella said...

buat sendiri? hebatlah suri. KC baking2 ni fail. hihihi.

Nuridah said...

Assalamualaikum Suri,

sihat ke?? Terima kasih kerap singgah diblog kak Nur ya...akak ni kdg sibuk selalu,agak payah nk bw selalu...ini sementara rehatkan badan singgah sini kejap...tengok2 ada roti manis sedap ni kalau dpt minum ptg....wah nyaman gitu kata orang jawo....hehehe.