Assalamualaikum..dan selamat datang

Friday, March 4, 2011

puding roti

Assalamualaikum...

Sebenarnya nak masukkan malam tadi puding roti ni,,,
tapi  tertidur awal...jam 9 malam dah terlena
penat punya pasal..huhu

ceritanya terliur tengok umie masam manis kehidupan
buat puding roti letak sos kastad

jadinya sayapun teringin buat gitu..
so dengan semangatnya petang semalam
mengodeknya..
tapi ...bila masak..rasa malas pulak
nak buat sos kastad tu hehe
seb baik puding ni dah manis...
makan cam gitu je lah,,,




Ni dia pudingnya..gambar di ambil selepas puding megempeskan dirinya..nampak masuk ke dalam skit

sebenarnya untuk puding roti tu..
saya ikut syarat asas je..
bukan apa  masa tgk umie buat last week lupa nk salin resipi
semalam pulak line teruk...
so..mari menghentam je lah resipi
ada susu cair..roti,telur,telur..masukan tepung jagung  n tepung ubi skit
sedikit butter,sukatannya tak pasti sebab mai buh je..
bukan apa kerak roti banyak..
anak2 makan roti..tepi semua buang
tu yang tak pasti sukatan tu...

yang pastinya..sedap puding ni huhu
ada lagi kat dapur tu...
boleh buat hidang kat FIL yang nak datang hari ni..

FIL nak datang?..
eh...kena kemas rumah ni ....
risau 1st time FIL nak datang sejak pindah sini

29 comments:

Citarasa Rinduan said...

selamat pagi suri..

wah!! awal berblog. post puding roti pula tu..lapor..

kalau ayu tiak bingka roti...kalau puding lembik dan bukan dibakar tapi dimasak atas periuk guna jelly..

wah,......FIL datang eik hope semuanya berjln dgn lancar yer....ayu doakan y baik2 jer...amin

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Suri, sedapnya puding roti, dah lama tak buat puding roti ni. Akak buat kalau ada roti yang ala-ala nak expired.Suri rajin sangat akak tengok

desperate mama said...

waaahhh... sedapnye nampaaaakk.... mmberi inspirasi utk mmbuatnya wiken ni... thanx

kakcik said...

Assalamu'alaikum Suri...

nak bawa FIL naik cable car ke? :)

Puding tu memang nampak sedap mesti sesedap rasanya. :)

suri solehah said...

ayu>>hehe..gara2 bangun awal nak prepare apa yang patut,,tu blm MIL dtg..kalau MIL dtg akak pakai tak tidur malam huhu..


kak ina>>sedap kak..lemak manis n lembut..hehe bukan rajin sgt pun kak..cuma ada ramai kat umah ni yg suka makan..

DM>>sedap boleh tahan tu hehe..

suri solehah said...

kak cik>>hehe..tak tahu lagi kak,nak bawa pg mana..dtg kejap tgk cucu je kot sbb MIL tak ikut..

Kamalia said...

akak,kite dtg pagi2 ni nak bekpes kat sini..xde soso kastad pun nmpk sedap kak..ni pun saya dah lm xbuat,sbb slalu beli roti asyik abih je..hehehe

~ yus ~ said...

wah dah cuba ye suri...nampak sedap puding roti tu.

Saya pun kalau ada orang nak datang rumah je, mulalah mengemas apa yang patut..hehe

tun_telani said...

Morning kak Suri!! ^^
FIL tu ape? oowhhh.. family-in-law ek? nyebok je nk tau.. sy kene plan nk masak apa, akhir bulan nih parents in law nk dtg umah 2 minggu! (br pindah sarawak nih).. abih laa kene behave. hihi

aidah said...

walaupun puding roti diambil selepas mengempiskan dirinya tapi tetap menyelerakan.

my name is Yana said...

semakin bertambah kebolehan akak..tahniah, lepas ni puaslah en asben n anak-anak makan ala2 chef...kemas2 jgn tk kemas..hehe...

Ati Masrif said...

amboii...taulah mlm tadi mlm apa...
awai saja...huhu

selamat menjamu fil dgn puding yg enak tu yek..
kita dah tadak fil lagi...yg ada tu
layanlah baik2 kan...

^____~

Rinna said...

Kempis2 pun masuk dlm mulut jadi sedap gak kan.. :)

Umie said...

akak nie saje tau..gambo puding akak nie membuatkan saya nak buat puding lg sekali..hehe..lapo3x..

akak, saya pun kalau MIL nk dtg rumah rasa x tentu arah sikit walhal MIL xde pape pun..relax aje, menantu dia pulak yg gabra lebih..kih kih kih

ainnoraini said...

boleh la ain try esok...sedap jer bile tengok puding tu...

Norhafiza said...

a a..dlu No sll gak buat puding ni..tu pun dh dekat2 nak naik makhluk asing hehe..sedapnye kak..tang manis2 tu takleh tahan nih..yum yum..terlio la kakSuri nih dibuatnya..

cek chun said...

Da, kalau aku yg datang, agak agak mu kalut macam ni tak :p

Lapaq la tgok puding yg masak sekata kuning keemasan tu. Aiyooo drooling dah

YATZAKIE said...

umm..sedapnye puding tu..tp nak buat sya mlas la plak..hehe

sarah-najwan said...

saya jeles tgk puding itu..nmpk sgt berjelira..hehe

slmt kemas rumah..awk xperlu risau FI dtg sb awk terer masak2...

Sunah Mohammad said...

kenapakah kakak saya ni pandai dan rajin sangat memasak??? heheheh...

cemomoi said...

hari jemaat ni dianjurkan banyak sedekah

ni nak letak kat semejid mana ni? kalu dekat ble le saya datang

rATu kEBaYA said...

puding roti.. masakan yang simple.. tapi kalau malas.. jadi susah jugak.. heheh

Kakzakie said...

Macamana malas suri tetap menjadi juga puding roti itu. Tak ada sos kastard pun nampak sedap juga.

Cepat kemas FIL dah nak sampai. Heeee.....

suri solehah said...

kamalia>>tima kasih sudi datang ye..len kali datang lah lagi hehe


yus>>tu lah yus..selalu gak duk buat sbb sayang anak2 selalu makan roti,tengah buang..jadi ckp ngan pengasuh depa suh simpan huhu..kedekut sungguh..


tun>>bapa mtua sorang je tun hehe,,tp kena behave gak lah,,FIL akak tu skema skit hehe

suri solehah said...

kak aidah>>hehe..janji ada makanan semua menyelerakan kak..syukur.


yana>>hehe..kemas tu penting huhu


ati>>hehe,,tau tak pe ati haha..betullah kan ati..ati pun baru kehilangan je kan..


rinna>>betul tu..kalau kat umah saya ni..janji ada makanan..insya allah habis..


umie>>hehe..terliur yg umie la..kalau MIL akak datang sekali..lagi akak gabra hehe.

suri solehah said...

ain>>hehe,,rasa yang ni dulu ain..


no>>no kan rajin masak..hehe..mesti dah selalu buat..kalau akak sungguh..setahun sekali je kot..


mai>>lagi gempak kalau u datang mai..hehe..teringat puding kawan tu penah bawak p umah i dulu..


yat>>ala sempoi je..akak pun main campak je tu

suri solehah said...

sarah>>jelira sungguh sarah..bukan soal masak sarah..soal rumah bersepah2 ..tp ok lagi dr dia bawak mak sekali..mau kelam kabut.


sunah>>pandai tu tak le ..layan boring je sis hehe..


cemomoi>>hehe..nanti ada oven besar leh letak kt masjid huhu


ratu>>betul2 setuju sangat..hehe..tak perlu risau tak jadikan..


kakzakie>>hehe..alhamdulilah..kak dah mintak tolong pengasuh anak2 kemas sama..masalahnya anak teruna ku yg berdua tu huhu.sat je depa kecah balik..grrrr

HaSue said...

wah sedapnya puding roti berkismis...kalo anak sy xberapa suke puding roti..heran tul..mak dorg gak yg kena habiskn kang..huhu

Cik Pah said...

akak ni mmg minat baking yer.. buat bisnes boleh jalan nih kak..cubalah