Assalamualaikum..dan selamat datang

Saturday, March 5, 2011

cerita anak...

Assalamualaikum..sahabat yang dirahmati Allah

hari ni kelam kabut skit..bukan apa
belah pagi tadi ada teknik menjawab soalan
tengah hari FIL balik bawa Adam sekali
huhu..sedih gak..hilang meriah rumah ni
petang pulak mesy PIBG..jam 6.30 ptg baru habis

balik umah..terdegar2 suara Adam
mood nak masak pun macam hilang je
hehe..sebenarnya malas tu
.
Cerita pasal Adam ni..
walaupun dia rapat ngan babahnya
tapi dia antara cucu yang paling rapat ngan wan nya tu
sebab tu lah dia boleh je ikut wan nya balik kampung
kalau Along pula,anak babah,,ke mana saja tak pa
janji babahnya ada sama..
munkin dia trauma sebab sebelum ni babahnya tinggal berjauhan
sampaikan kalau dia nak pergi main pun..
mesti Along bawa kunci kereta babahnya
takut ditinggalkan lagi..

Jadinya hanya Solehah yang rapat ngan saya
bukan apa munkin sebab BF lagi kot
sungguhpun gitu,Solehah tu kalau menangis
mesti panggil babah jugak...

pendek kata mama takda tak kisah sangat
jangan babahnya tak dak huhu..
bertuah betul anak saya nikan..
ke saya yang gagal???
kawan2 ada dak camtu..
anak2 semua jadi anak bapa...
Adam seronok dapat balik kampung dengan wannya..mama dia yang sedih..

17 comments:

Cikgu Nurin said...

Waaa..tak boleh laa anak jauhhh..

tadi anak da sound, Ibu,cuti nanti nak tinggal ngan mbah, nak tengok sawah...saya diammm jer....mati kutu anak tak der...

*anak ayah jugak tu...*

kpah k-poh said...

anak kak pah..semua rapat dgn kak pah...
anak akan rapat dgn siapa yg basuh "yak" dia dan yg mandikan dia..
sbb tu lah..kpah tak pernah nak bagi suami yg basuh "yak" atau mandi kan anak..
(kecuali situasi tertentu)..
Tgk aa..kalau anak kerap panggil abah dia..dari mak dia..itu tandanya dia lagi syg kat abah dia...

kpah k-poh said...

opsss..kpah tak kerja..itulah boleh urus anak..bagi yg bekerja tu...risiko lah..anak lebih syg kat pengasuh..atau nenek...

Kak Sam said...

Assalamualaikum...
Kak suri anak2 saya pun sama. Baba no 1. Ye la mana taknya dulu mama keje pvt. so memang diorang selalu ditinggal2kan. Sejak masuk gomen ni kurang le sikit.

sarah-najwan said...

seme anak saya baik ngan saya
lagi2 mek sarah tu..hhee

hubby saya..kalu saya pi skol lambt balik sket da riuh suruh balik..heehe..

pokoknya..baik anak atau ayah..seme nok ko mok blakow..hahaha

Ati Masrif said...

kalau anak takde depan mata..
risau dan rindu..
bila ada..kita asyik berperang

itulah anak2..
dialah racun..dialah penawarnya

SHAFIDA said...

anak -anak saya pn rapat dengan abahnya...sebab saya garang..ayahnya lembut..kdg-kdg sedih juga..tapi kerana nak disiplinkan anak digagahkan juga,,,mana boleh semua lembut,

Nieza said...

seronok jer dgr ceter akak dan anak2 ni...semoga happy selalu yer kak:)

Umie said...

hehe..muaz kecik lagi nie taktau le dia dah beso nnt cemana..time kecik nie mmg ngan maknye nie jela selalu..dah kata nak BF kan, tu yg tagging aje..hihihi

sicKo^ said...

sebuk btul kan anak2 zaman skrang.. ada je program diorang.. lagi sebuk dari kiter2 yg kerja nih..

Izan Ishak said...

anak2 izan kalau ada ayah dorg mmg manja sgt. kalau ayah cakap sekali pun terus je dengar. kalau kena marah terus kecut perut. dgn ummi dia ni buat dek je...hmmmm~

suri solehah said...

cikgu>>tu lah..ikut hati mmgsedih..tp sian pulak kt wan dia datang...hehe anak ayah mudah maknya


k.pah >>oh ya ke kak..mmg betul kot..kebetulan budak2 ni ada pengasuh dia..lg saya tak peduli sgt benda2 tu..pasni kena rajin huhu..tq kak

sarah>>haha tang anak n ayah semo nk ko mok dia tak tahan tu..agak2 time manalah ayah lebih nk ko mak dr anak huhu..

suri solehah said...

ati>>betul tu ati..mmg sedih..tambah Adam tu manja skit..sampai sekarang bahasa kan dia adik..adiknya pulak baby huhu


shafida>>mmg kot ye..sbb kita ppuan ni garang skitkan huhu


nieza>>tq nieza...amin..

suri solehah said...

umie>>hehe..tak sabar tengok anak besarkan umie..


sicko>>memang..tapi anak akak kecik2 lgi byk lagilah masa ngan depa tu


izan>>anak akak lebih takut kat akak..sbb garang,,tu lah yg jd anak abah tu kot hehe

Adinda Amy Sensei said...

waahhh busy ekk akak...

Norhafiza said...

Yang beso si Husna dan Faris dah boleh tinggal ngan Atuk Neneknya time kita ada hal..tp yang kecik 2 org ni mmg rapat ngan No..klo Abah dia p KL takde malam2 tanya la kenapa Abah tak balik2 lagi..hanya tepon la jd penghubung antara mereka..

Anonymous said...

anak abah ke anak mak ke sama saje. yg penting kalu dia sakit demam dia g kat sapa.kalu dia g kat babahnya memang major prob......