Assalamualaikum..dan selamat datang

Tuesday, January 8, 2013

Nasi Mandy

Lunch tadi kami makan nasi Mandy...
Teringat sewaktu mengandung Aisyah...
Macam-macam yang aku teringin...
Termasuklah nasi mandy...
Kalau kat langkawi ni...boleh dikatakan nasi mandy agak mahal
...yang paling murah pun rm 39 (yang aku jumpa la)...
Kalau nak makan kerap,,,boleh kopak..huhu
Memandangkan harganya yang mahal(pada aku)
aku rasa masak sendiri lebih berbaloi
lagipun mudah je,,aku guna rempah segera...

Rasa nya????????
Tersangat menepati citarasa ku...
Seperti nasi mandy yang ku makan dikedai,,,,




nasi mandy...sedap


nak makan dengan lamb...susah,,ayam bakar jelah..

p/s:sebenarnya...terliur tengok atuk duk tayang nasi mandy kat blog dia huhu
ini dia rempahnya....

15 comments:

Kakzakie said...

Tempat kakak tak adalah Suri rempah ini tak nampak lagi kalau ada nak juga kakak buat macam Suri tu. Nampak memang sedap..

jeBateja said...

pehhh...masa den gi umrrah...hari2 makan oooo......sodappp n freee...ahakz

Asyifa Mustaffa said...

bru tau nasi mandy nie ada rempahnya,..hehe...

Kesuma Angsana said...

susah nak dpat rempah ni, jenuh dah cari!

atuk said...

Assalamualaikum Suri

Allahuakbar...
minta maaf banyak2....

nanti saya dtg ke Langkawi
saya nak rasa nasi arab hasil air tangan Suri....boleh....he he

suri solehah said...

kak zakie:tu lah kak...masa preggy hari tu duk cerita ngan adik makan nasi arab kat sini mahal..dia yg beli kan kat perlis kak..hehe



jebat:hehe,,kalau pree..makan 4 kali sehari saya mau


asyifa:hehe..asyifa terer masak..tak pa..buat rempah sendiri,,hehe


K.A;tu la..saya pun dapat kat perlis..langkawi pun tak penah jumpa

suri solehah said...

atuk:boleh2..boleh..insya allah..datang cakapla..hehe,,

yan's cottage said...

kat mana ada jual rempahnya suri...tak pernah jumpa pun....selalu buat...rempah sendiri je....

L said...

huu. L selalu g mkn kedai je nasik mandy ni. nk buat tak berapa reti. huu

QasehnyaRania said...

as-salam..
belom penah jumpah rempah ni lagi :D
salam kenal kak dari saya:D

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/santan-sawit-yang-lazat-berkhasiat-dan.html

QasehnyaRania said...

as-salam..
belom penah jumpah rempah ni lagi :D
salam kenal kak dari saya:D

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/santan-sawit-yang-lazat-berkhasiat-dan.html

zila norazila said...

singgah sini dan follow balik..zila x pernah nampak lagi rempah tue kt sini..aritu dah pernah buat jgk tp x guna rempah camnie..mesti sedapp nie.

Amie said...

Nasi mandy memang sedap! Pernah sekali buat tapi lauk kambing... memang mabeles!

kasih Salina said...

saya suka makan nasi mandy..mana nak beli rempah tu kak..

sal ya said...

mandy ke mandi? hehehe...