Assalamualaikum..dan selamat datang

Wednesday, January 2, 2013

Amirah Solehah oh Amirah Solehah....

Amirah Solehah,,anakanda ketiga ku,,,,,
Sebelum ni,,,bukan main lagi berangan mahu bersekolah,,,
Memandangkan kami tinggal di kuartes,,,yg berada di kawasan sekolah...
Tiap-tiap hari Solehah berangan ingin ke sekolah apabila melihat
Murid sekolah datang dan balik,,,
Memandangkan tahun ni Solehah sudah empat tahun
Dan maid pun dah berhenti,,
Dia kuhantar ke Taska ......

Ku sangkaan Solehah akan teruja apabila bertemu kawan2 baru...
Rupanya,,,,,meraung2 tak mahu masuk kelas..
bila pulang semalam dia siap cakap lagi dah tak mahu ke sekolah
katanya air matanya dah keluar kalau dia pergi sekolah besok..
boleh siap keluar dari malam lagi huhu...solehah oh solehah..


hari ni bagai yang dikatkannya,,
ku buka je pintu kereta didepan taskanya
terus menangis tak mahu masuk..
nasib baik cikgu2nya terus amik dan bawa masuk....
tak tahulah apa cerita di dalam sana......


menangis peluk babahnya..tak mahu masuk kelas...semalam



gambar semalam..sewaktu nak balik ....


walau pun kesedihan..apabila disua kamera sempat lg peace tu...


kat umah kemain lagi..melaram dengan baju sekolah...mcm teruja sgt nk sekolah...oh anakku

16 comments:

Kakcik Nur said...

Ada waktunya kita kena bertegas dengan anak2. Demi untuk kebaikan mereka juga. :)

Kakzakie said...

Tak lama suri. Masuk 3-4 hari dah ok. Percayalah sebab masa tu dia dah jumpa kawan boleh main..

jeBateja said...

Kih...kih....mcm den maso bebudak dulu...memulo..semangat...pastu...bikin ayah n mak hangat....ahakz

♥MAMASYAZA♥ said...

insyaallah bila dia dah mula dpt kwn, sronok le dia nanti

Myra Jay said...

Hheee, mungkin lambat 'panas' kot Solehah, insyaAllah pelan2 kak mesti ok punya :D

Qhaifa Nur said...

salam singgah sini....

alhamdulillah, bersemangat Solehah nak pergi sekolah...
seronok sbb hari2 nampak kawan....

atuk said...

Assalamualaikum Suri

kita tunggu cerita minggu depan tentang Solehah...misti dia sangat gembira...sebab dapat jumpa ramai kawan

Acik Erna said...

assalam suri..baru 4 tahun suri..tak pe lama2 nanti ok tu..kesian juga ngan dia

NzA said...

Masih awal lagi...yelh baru 4 thn...InsyaAllah 2-3 hr oklh tu.....

mama aini said...

assalam suri..ehem teringat mama.. dulu ank mama pun begitu..menangis bila sampai depan tadika dia..ehem comil..sempat tunjuk peace lagi.. :)

Afasz said...

mula-mula tak biasa. nnti dah biasa insyaAllah dia plak tk nak balik umha :D

suri solehah said...

k.cik:tu lah..suri tinggal je..hehe..tp dlm hati kesian jugak...


k.zakie:hari ni masih menangis lg..huhu..ktanya dah ramai kawan..tp tak tahulah

suri solehah said...

jebat:hehe..tu lah..taklah hangat..tp kesian huu


mamasya:tu la harap2nya...pengalaman pertama dia


MJ:hehe..tak biasa ke taska..jd penakut

suri solehah said...

QN:harap2 gitu lah


atuk : hehe..minggu depan cerita tak mau balik pulak ye


kak erna : tulah..mmg kesian dengar menangis nak ikut mama..nak ikut mama


suri solehah said...

nza:harap2 gitulahkan...tp hr ni pun msh menangis lg dia



mama:hehe..nk buat camana tu mama,,,bab peace bila bergambar tak tinggal hehe


afasz:hahaha..tah2 betul nantikan

sal ya said...

bg tempoh seminggu. lepas tu ok je kot. Anis dah ok dah hari ni. alhamdulillah.