Assalamualaikum..dan selamat datang

Tuesday, January 22, 2013

Apam Labu.

Kata orang tua,,kalau baru lepas bersalin,
tak boleh makan makanan yang sejuk2..
misalnya macam labu,,,
........
Tapi masalahnya,,masa balik kampung hari tu
Mak bekal kan sebiji labu manis,,,
kalau tak masak rasa rugi pulakkan
Manalah tahu,,lama2 nanti busuk macam tu je,,,
Buat penat bawa naik feri segala,,kan
Jadinya semalam,,bila aisyah n fawwaz tidur
Daku mulakan operasi,,,,,,
.............
......

buat apam labu ni,,,kurang2 bukan makan labu idup-idupkan..huhu..suka bantah cakap orang tua
resipi apam labu ni kuambil dari dapur ros jintan manis..
sedap sangat resipi ros ni..dah cuba buat 2-3 kali  dah,,
gebu dan rasa macam aiskrim pun ada.....
anak-anak cukup suka,,balik dari sekolah
terus licin,,tak sempat nak buat minum petang....


dok kalut tunjuk menu semalam...sarapan pagi hari ni tak buat lagi ni....makan apa ye semua pagi ni?





13 comments:

ainnoraini said...

wahhh..sedap tuu..
tak pernah la buat mcm tuu...nnt nak try la...selalu masak lemak atau pun buat pengat labu jer..

Kakzakie said...

Kakak tak pernah buat apam labu nak ke link yg Suri bagilah mana thau boleh buat gebus macam suri buat:)

izan mama mia said...

sedapnyer apam labu...

Kesuma Angsana said...

sedap tu,,tapi KA paling suka koci labu !n hehehe

Fieda Rafli said...

mesti sedap ni...

sudipVSsenduk said...

ooo, boleh buat apam ke...
(sambil garu kepala yg memang gatal)

LiYa HaNiF :: said...

liya jeles btul lah dgn org yg rajin masak nie hehe.. sbb liya tk ada kerajinan nk masak itu ini hehe...

Knor said...

SUKA NI..RESEPI APAM LABU YG BELUM DI JUMPAI LAGI..

LABU BANYAK DI PASARAYA..TGGU YE LABU...!!

KY said...

KY baru tahu ada apam labu, nampak gebu je..hihih

salam dr KY

jeBateja said...

Omak oiii...LABU pun leh buat APAM....tak terpikir selama ni....

shazrina said...

apam labu ..memang laa sedapp ..nak mintak poskan ke rumah kite boleh??? hihihi

Saya Disini said...

sedpnye..tp xpernh mkn apam labu

Puan Kutu said...

macam menarik je apam labu nie..bolehlah try test nti..:)