Assalamualaikum..dan selamat datang

Saturday, June 11, 2011

durian....teringin

Assalamualaikum

Selamat pagi buat sahabat yang dirahmati Allah

Sarapan apa kita pagi ni????

saya ni masih belum ada idea lagi nak masak pe
.....
disebabkan tak tahu nak buat apa..duk ngadap lappy dulu
sambil belek2 album gambar,,,terjumpa pulak gambar ini....

durian....
Teringat durian ni hubby belikan kat pasar malam sebelum cuti hari tu...
masa tu teringin sangat nak makan durian....
jadinya bila pasar malam hubby pergilah cari...
tapinya...musim kali ni harga durian cukup mahal
apa lagi di langkawi ni....
besar tu je..RM12.00....tapi disebabkan teringin ambik juga....
hasilnya..dapatlah banyak ni isinya..bolehlah merasa seulas sorang...alhamdulillah....



sebenarnya...teringat bila cuti nak balik kampung nak cari kt kampung sebab kata orang  murah lagi...terutamanya kat wakaf che yeh...tapi disebabkan keadaan kesihatan mak yg tidak mengizinkan..semuanya tak sempat nak cari...jadi bila datang langkawi balik..macam terigat2 pulak durian kampung,,,tak de rezeki....

15 comments:

Che Mid said...

Salam, hari itu banyak gak durian di SP ni, tapi la ni dah kurang sangat... mungkin belum betul-betul musim kut..

Kakzakie said...

Dekat JB sekarang ini masih banyak lagilah suri. Harga banyak ranking boleh pilih. Agak ok juga mungkin sebab banyak tempat ada jual kan...

suri solehah said...

cik mid>>kalau tahu cik mid kat SP blk kg hari tu leh ziarah cik mid :-)


kakzakie>>ya ka..kat langkawi dah tak dak dah datang semalam ni

kpah k-poh said...

Kat Bukit Mertajam ni..masih tak banyak lagi..kalau ada pun masih mahal..tak berbaloi...Tapi kan..nak tunggu durian Balik Pulau...best oooo...( awas..darah tinggi..!!!)

Mutiara Bernilai said...

durian?
mutiara xsuka sngat durian kuning ni
mutiara suka durian be|anda :)

Cik Ina Do do Cheng said...

suri cam tu punya isi besar seulas pun dah cukup. sihat ke?

mommylavender said...

salam petang~ mommy lak tetibe teringin makan durian tu.......

Ati Masrif said...

kita ni jadi mcm fobia dgn
durian sejak kena cirit
tahun lepas ..hehe~

Acik Erna said...

Assalam suri..tak pe la kan..dah merasa makan durian..
dan dah tak de rezeki untuk merasa durian kat kampung sendiri..tapi tak pe..insyaallah lain masa akan dapat jugak tu..

sarah-najwan said...

alahai suri..sian pulakkan..

cari la kat pasar raya..kot2 ade yg isi terus tu..

sal said...

besnya tengok durian..

brselera tengok..di sni dah kurang..

klu ada pun durian dah mahal ..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

hai i ni pun bukan boleh tngk durian jg...dan2 terliuq u...

qemaishak said...

kak, qema baru je mkn pulut durian masa abah mek datang haritu ..best mkn reramai, tgk2 dah licin semuanya hihi..

zih@n said...

sedapnya...esk balik smnjung nk cri buah durian..hihi
kat sndakan ni blm musim kot sbb xde pn nmpk org jual...

Norhafiza said...

No pun suka durian kak..kat Labuan ni pun mahal gak huhu..harap2 time balik nnt musim hehe..