Assalamualaikum..dan selamat datang

Thursday, June 9, 2011

cuti...

assalamualaikum....
Oleh kerana masih dalam mood bercuti...
ceritapun mesti semua pasal cutikan...
sempena cuti baru berkesempatan balik kampung kat kel...
itupun 5 hari sahaja..
rasa tak puas nak bersama keluarga...

masa nak balik hari tu sedih sangat..
bukan apa,,,sebenarnya mak tengah sakit sekarang
selama ini tiap hari duk telefon dia hanya becerita biasa2 sahaj
rupanya masa balik baru dapat lihat keadaan sebenarnya...
mak dah tak larat nak berjalan..sakit bahagian betis
hanya mampu mengesot sahaja...
saya sedih sangat sebab mengikut ceritanya
...sudah sebulan lebih dala keadaan macam tu

lantas saya terus membawa ke hospital untuk x-ray
setelah 3 kali x-ray...dr tidak temui apa2 masalah pada tulangnya..
pelik jugak...
saya juga turut membawa berurut cara kg...
namum sehingga saat saya tinggalkan..keadaan mak masih begitu...

ralat rasa hati nak tinggalkannya...namun kerana kerja dtempat jauh
saya terpaksa tinggalkan pada adik bongsu lelaki untuk uruskan mak..
berdosakah saya kerana terpaksa meninggalkan mak dalam keadaan mcm tu...
maafkan daku ibu......


Show All

19 comments:

qemaishak said...

ooo cuti rupanya..moga mak akak cepat sihat la ye, mesti dia gembira bila akak balik tu kan..

nurkass said...

ooo..mak kak suri sakit ke..sebagai anak mmg rasa ralat kalau tglkan mak mcm tu kan..trylah cara kg pulak kak suri..semoga mak kak suri cepat sembuh..

sal said...

saya pernah merasa seperti apa yg suri rasakan..

tugas dan mak ayah yg sakit..kedua2nya perlu diurus..

so..masa ayah sakit2 cmtu..sya tinggalkan ayah dgn kakak..jaga secara bergilir,kerana sedey sangat nak meninggalkannya..sempat berdoa..yaAllah..aku tinggalkan ayahku dlm jagaan dan perlindunganMU ..DAn dari jauh tu tak putus2 membacakan dia ayat2 lazim ..

sabar yee suri..moga Allah melindunginya..doa yg terbaik utknya..

Ati Masrif said...

mmg perasaan kita akan
rasa begitu...

tapi adik aida kan ada tgk2 ibu
kalau apa2 hal pasti dia akan bagitahu

semoga mak aida segera pulih
jgn rungsing2 ye

ainnoraini said...

anak mane tak sayang kan mak kan...semua org ade mempunyai naluri mcm tu...sabar ye...
semoga ibu suri tu cepat sembuh dgn izin dari allah...

Cik Ina Do do Cheng said...

Allah SWT je tahu perasaan suri sekarang ni. Suri dah buat habis terbaek tuk ibu,selebih berserah je sebab kita ni ada tanggunjawab masing masing.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

semoga ibu suri cepat sembuh... insyaallah.

miloais said...

patut lama senyap dari berblog..

nok.. semua anak2 akan rasa begitu kalo mak/abah sakit....
sabar lah ye... lagi pun... adik uols ada kan jaga mak uols tu..
just selalu2 lah talipon ye... tanya khabar...
moga2 mak uols cepat sembuh nok....

Norhafiza said...

No turut doakan semoga mak kakSuri cepat sembuh..biasala kak org tua..ada sakit peningnya..No harap kakSuri dapat buat yg termampu..tuntutan kerja mmg tak boleh kita elakkan jd bersabar dan berdoakan la ye kak..

suri solehah said...

qema>>emm.blk kelate kema..seronok sgt rasa... :-)


kass>>tu lah kass..akak dah suh adik bawakan berurut ngan org gua musang...huhu


kak sal>>nak menitik air mata pulak baca doa kak sal...


ati>>amin ati..galau di hati ni..tpnk buat camne

suri solehah said...

ain>> betul tu ain..moga dengan doa kawan2 mak kembali cergas seperti dulu...amin


kak ina>>itu yg suri harapkan kak..


BSB>>amin..


iols>>hehe...senyap tu sebab alahan..tp tu lah,,,masalah adik ni baru habis sek...duk tahu nk seronok ngan kwn2 dia je,,huhu


no>>amin no,,mmg kadang rasa sedihlah sbb kami 8 beradik..dua je perempuan..yg lelaki..maklum jelah...

Nieza said...

Assalam kak, sedih juga dgr kisah akak ni sama lah mcm saya juga kak saya pun dok jauh juga dari mak lagi ler susah nk blk ...mak saya pun semakin uzur...kaki dah tak kuat nk berjln juga...saya selalu juga menangis mengenangkan nasib diri yg jauh hanya doa saja dapat berthn,,insyaAllah kita sama-sama berdoa semoga mak akak cepat baik yer...amin.

Acik Erna said...

Assalam suri..memang tak boleh dielakkan..suri jugak ada tanggung jawab.
doakan yang terbaik buat ibu suri.kerap talipun tanyakan perkembangan ibu dan balik tengok bila ada masa..
semoga ibu suri cepat sembuh.

izahdaut said...

Akak.. Kite doakn terbaik buat ibu.. Masing2 juge ada tgjwabkan.. Saya doakan juge mak akak sembuh

Che Mid said...

Salam. Masa berhenti kerja dulu, salah satu sebab ialah nak jaga orang tua bilik sakit. Tak tau pulak kena duduk jauh di Sg Petani skrg.. moga2 che mid tak hadapi pengalaman serupa suri. Apa pun, kuatkan hati.. ini ujian Allah bagi pada Suri...

Che Mid said...

Salam, che mid kopi resepi puding telor beroti ya. t kasih manyak manyak

mama maman said...

Suri: mmg terasa bersalah kan tinggalkan org tua tgh sakit... sy pun pernah merasai apa suri rasa..
tp bila kita balik... insyaallah kureng sikit kot sakit dia.. rindu pun terubat kan.. minta2 ada masa blk lg wlpun jauh..

Kak Rosaliza said...

moga mak suri cepat sembuh ya

AZLINA said...

Assalamualaikum Suri...Petang2 gini masak apa tu? Sedih bc cerita pasal emak suri...smoga emak suri akan kembali sihat seperti biasa..