Assalamualaikum..dan selamat datang

Monday, June 13, 2011

aduan...

assalamualaikum...

Ingatkan dah boleh nak ziarah kawan2 tiap hari..rupanya mabuk ni ada lagi on off nya...jadi hari ni baru rasa kuat skit..bolehlah..nak bercerita skit...

Ceritanya pasal aduan...saya pernah berurusan di Tabung Haji caw daerah tempat tinggal saya pada bulan mac hari tu....namun layanan yang saya terima agak mengecewakan saya....munkin sebab saya ke sana nak bertanya status mengerjakan haji ibu bapa saya,,menyebabkan pegawai tersebut kurang berminat...jadinya dengan muka yang masam dan tidak memandang kita dia hanya bercakap sepatah dua sahaja...

Jadi saya yang agak kecewa dengan sikap orang yang bekerja di kaunter depan ni..telah buat aduan pada  bahagian khidmat pelanggan TH ........ingatkan mereka telah membakul sampahkan aduan kita...rupanya...selepas tiga bulan...hari ni saya mendapat panggilan telefon dari pihak TH..yang bertanyakan sama ada pegawai tersebut ada menelifon saya atau tidak...Biarpun pegawai tersebut tak pernah menelifon saya...tapi saya berbangga jugaklah dengan TH kerana tidak pandang enteng sahaja dengan aduan pelanggan...
 ......
.....
Kadang-kadang rasa pelik jugak dengan sesetengah yang bekerja di kaunter depan...kalau rasa rimas dengan orang ramai ...rasanya tak perlulah mintak kerja tukan...tapi ada yang ramah mesra dan sedia menolong pun ramai...cuma kadang rasa hati tu...kurang sabar skit...

25 comments:

sarah-najwan said...

tu stended suri..

tapi bg saya la kan..apalah salahnya bersikap ramah tamah..xde ruginyer..org puji lagi ade..

Citarasa Rinduan said...

ayu baru uruskan haji arwah FIL, alhamdullilah.. urusan selesai
masa bulan 5.. nak uruskan tukar nama buku arwah ke akaun pemegang amanah (waris), syukur sangat2 pekerja TH baik dan ramah.

30minit urusan semua selesai, janji borang, sijil asal ditangan..

kesian dan simpati dgn kes ibu suri

suri solehah said...

sarah>>emm sungguh..tapinya tengok muka dan ayat power dia bagi kat kita tu mmg demam hati jap huhu


ayu>>tu lahkan..ada ramai gak yang baik...cumi hari tu silap hari bulan kot nak terkena...

Piasara said...

"nak senyum pon susah diorang ni..tau lah penat kan,tp apalah susahnya setakat nak senyum..tak perlu kata apa2 pun.."

Cik Ina Do do Cheng said...

macam penat je keja dorang tu ye. baru jaga kaunter, belum lagi keja berat yang membanting tulang. sabau je lah suri.

Umie said...

salam kak suri.. masa kat mesia dulu selalu gak berdepan ngan situasi yg mcm tu..bile dtg jepun nie & berurusan plak dgn front counter diorang, masyaAllah jauh beza betul dgn M'sia.. walaupun ada masalah bahasa tapi tahap kecekapan diorang & mesra pelanggannya tu memang tip top...;-).. bestnye kalau mesia pun mcm tu..mmg ade la jugak kaunter yg bagus kat mesia tu tp bole dibilang dgn jari agaknya... kat sini even servis kat kaunter pembayaran kat supermarket pun sgt efisyen..;-)

Jue said...

kak da..jue pernah alami situasi mcm kak da..org kt kaunter layan pelanggan sambil makan kepek pastu borak2 ngan kawan2 dia..hangin makcik..jawab nak x nak je..pastu pas2 kita ke department lain....apa lagi terus jue fax aduan ke pengarah..hahahaha..ambik ko!!x hagak2 terus ke pengarah..x sampai 2 hari..ada org kol bgtau dokumen semua dah siap..suh datang ambik.hahaha..tau pun buat keje ngan cepat..bukan apa selalu sangat kena ngan petugas yg terputus urat senyum ni..hehehe..

~ yus ~ said...

mungkin masa tu angin kus kus dia datang suri..hhihi

Tapi betullah, kalau kerjaya di bahagian khidmat pelanggan ni, sentiasa berhubung dengan orang ramai, kena pandai berlakon, riak muka perlu sentiasa manis, dan ramah tamah kan. Kesian kat orang lain yang tiba2 kena tempias hangin dia...:)

Cik Sue said...

Assalam Suri...
Report jer kat orang atas biar dorang rasakan..."custeme" always right....

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

BSB pun nak bawa mak pegi HQ tabung haji nak tanya dpt g ker tak tahun nie?

nurkass said...

salam kak suri..
baru ada kesempatan BW hari ni..hehe
kak suri sihat ke..kdg2 kass pun terkena gak dgn org camtu..ada tu pulak, kita ckp punyelah berbudi bahasa tapi diorang suka2 je nak maki kita..mmg nak kena lah kan..

Che Mid said...

Salam, akak pernah berurusan dengan TH Shah Alam, tanya tentang situasi emak dan abah di Mekah, Alhamdulillah, kaunter elok je layan...

p/s- next time jangan lupa singgah SP tau..

Norhafiza said...

betul tu kak..duk kaunter kena la mesra pelanggan..walopon ada masalah ke jangan la di bawa bersama..tahniah juga kepada pihak pengurusan kerana tlh menjlnkan tanggungjawab mereka..

No tengah tunggu surat kak..harap2 ALLAH SWT mempermudahkan urusan..amin..jangka Julai ni..

Kakzakie said...

TH tempat kakak tinggal pula alhamdulillah. Pekerjanya bukan saja sabar... tapi bibir senyum memanjang. Kalau org tua lagilah dia layan macam mak-ayah dia kakak tengok.

Ada yg datang bawa tabung pun sabarnya dia mengeluarkan duit itu satu-persatu. Pelanggan pula macam tak fikir. Cubalah kira dulu dirumah kan ke bagus. Ini tidak diangkut tabung-tabung sekali ke bank :)

Papa Mifz said...

mmg menyakitkan hati bila berurusan dgn org mcm nih...

Ada Dalina said...

sokong3..bkn kat TH jer...kat mana2 kaunter pon..pelik diorg nih...xleh ke maniskan muka, hulurkan bantuan...cam x ikhlas jer kejer kan?

miloais said...

macam2 pe'el tau org yg keja kat kaunter ni...

iols penah terkena - menunggu sangat lama... sbb akak yg jaga kat kaunter kat tabung haji tu rajin bebeno bersembang...
dah le kaunter tak banyak bukak... padahal orang sebelum iols tu takat nak simpan duit jahhh.... dekat nak 1/2 jam dok menuggu tau! nak jer rasanya iols lahar kat akak tuh!

menyembang tak hengat2 kekdahnya!

qemaishak said...

Tak rugi kalau bagi senyuman kan..
Nampak gak mesra tu:)

Acik Erna said...

assalam suri..mood dia tak baik tu suri..
tapi dia kena ingat..kerja kaunter tak boleh ikut mood..
kena mesra alam senyum sentiasa..

cek chun said...

baguih gak depa take note jugak mu nyer komplen. harap pasni orang tu kena teguran ler

Cik Pah said...

mungkin kita kena dtg pakai stylo sket baru diorang nak treat kita bebaik kot.. setakat pakai biasa biasa nih..macam layan tak layan jer..

sal said...

kadangkala terkena juga yee..penat kot..

tapi alhamdulillah , peg tabung hji di sini ramah2 jee

sayangsayangibu said...

setakat ni sya tak jumpa lagi masalah gini bila berurusan dgn LHDN, w/pun di tempat yg sibuk

Khairil said...

manusia ni ada mcm2 jenis...ikut mood...
tapi sepatutnya petugas kaunter tak boleh le nak ikut mood....

faizul th batu pahat said...

assalamualaikum sahabat2..saya faizul dari tabung haji kaunter memohon maaf jika ade dikalangan saudara dan saudari yag penah melalui pengalaman buruk berurusan di kaunter TH..sememangnya kami cube untuk memberi perkhidmatan yg terbaik kepada saudara sekelian..namun kami juga manusia biase seperti saudara sekelian yg kadangkala alpa...pendapat peribadi saya sbg seorang petugas kaunter TH yg juga merangkap pelanggan ditempat lain,saya berpegang pada prinsip "jika kita senyum dan memudahkan org lain nescaya org lain akan senyum kat memudahkan kita"...be positive at any situation..dont put finger to others coz 3 fingers will point back to u...tepuk dada tanyelah iman..wallahualam..