Assalamualaikum..dan selamat datang

Friday, November 12, 2010

lama tak jumpa...

Semalam di tempat kerja ada member duk cerita yang maknya telah masak kerabu nangka,,,maaaak..aku bukan boleh dengar senarai makanan..tambah2 kalau dah lama tak jumpa...mula terliur..so petang semalam balik dari makan2 aku pg pasar cari nangka muda...tu dia,,,kata hubby..ubat sakit urat dah sampai..hehe..kata orang tua2 makan nangka ni angin...boleh sakit urat..memang risau tapi rasa teringin mengatasi segalanya maka,,balik dari kerja terus masuk dapur.tapi sayangnya,,sebelum pegi kerja aku dah letak atas dapur spesan ngan pembatu umah tutup api kalau mask tp lupa nak cakap jgn sampai lembik sangat..tengok2 dah lembik sangat nangka tu huhu,,,nyesal tak buat sendiri..tapi misi tetap berjalanlah..aku buat kerabu ni stail kelantan,,cuma tambah kerisik mcm mak mertua duk buat kerabu versi utara...

nangka muda,,,,kat kg free je nih...

kerabu nangka..tapi agak lembik skitlah..kalau celur sekejap mesti lagi sedap..org kg biasa letak ikan bakar yang ditumbuk sama bawang+serai+lada hitam..sedap ni sapa yg tak penah cuba masakan kg leh cari nangka muda skrg

10 comments:

Ati Masrif said...

salam suri,

tak pernah makan dan tahu pun ada kerabu nangka...hehe..teruk ek..kita ni..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Suri,

kita tak boleh makan nangka lahh..

HANGIN ! kalau makan jugak kepala macam nak meletops..

huhuu...

masa bujang dulu ok jer..

suri solehah said...

ati>>ye ke ati tak pernah rasa kerabu nangka?sedap tau..kalau tak pantang apa2 ati try la buat...

reen>> asalnya suri pun tak bleh makan nangka tp dh teringin sgt,alhamdulillah tak sakit badan..petua dia masa nak makan tu kena niat nak buat ubat la hehehhe

NisaUsoff said...

wahh dapnya... bole buat nih hehe

cek chun said...

perhhh.. pirst time nih weh. slalu dok mam masak lomak kat kantin tu jer. tu pon aku dah rasa terbaekkkkk.. ni boleh masok list terbaek aku nih. hehe

suri solehah said...

nisa>>cuba2 cuba..sesekali cubalah resipi kelantan :-)

mai>>hahaha..u suhlah kantin buat kerabu lak>

fuzidss said...

nangka memang sedap tp lepas makan memang kembong semacam tak lepas anginnya aduhhhh

cek chun said...

saya suka blog awak lah :)

http://cekrasala.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la.html

Unknown said...

sodapnya...nak balik suruh mak buat jugak lah. meleleh dah ni ayaq liuq. hehehe.

Mag said...

cicah budu sedap jugak nie.. maaf la... saya nie darat sikit.. minta tunjuk ajar.. anyway.. blog anda sungguh menarik buat saya tertarik.. suka dan follow anda

Ini entry terbaru saya..
Cara cepat tingkatkan traffic
Nikah Gantung selesai masalah Seks bebas
Mari lah ROGOL saya!
Kurang ajar punya orang tua!