Assalamualaikum..dan selamat datang

Saturday, November 6, 2010

testing piza lagi

duk sini lak dah, ...ni dia hasilnya yang duk buat tadi..mcm biasalah tak penah nak jadi tangan ni masak apapun..,buruk betul rupanya..huhu..takpelah cuba lagi nanti..orangpun tahu dah 'pakar' yang masak..




Amik masa...chef kata bila dah siap adun kena bagi doh tu rehat dalam sejam...so amik masa ni mai tengok dapur sapa yang berasap pagi ni huhu..sambil-sambil tu geledah dapur CMG cari cara nak bakar pizza ni..bukan apa terjumpa piza ni kat dapur cek chun,,tapi dia tak bagi cara bakar...dah dia kata dia pun asalnya tengok kat dapur CMG so aku geledah lah cari tengok cara bakar..alhamdulilah..cukup sejam nanti kita bakar..biasalah 'pro' masak..nak bakar pun tak reti huhu...kesian kan...bini sapalah tu..apa-apa hal pun bak kata k.nor..kena cuba dan terus mencuba...pegang kata sifu tu...so kena save dulu sampai leh upload piza..huhu.Sambil-sambil nak p bancuh kek coklat moist yang tengok kat dapur dj....apa2 hal pun dua dua kena tunggu sampai oven berbunyi kringgggg....jom jalan2 dulu..

makan jelah tak elok pun

ni keknya..merekah..kalau ikut kata sifu panas terlebih ye???

3 comments:

kak ina mail said...

Amboi, pandainya buat pizza.seri bagilah resepi, akak tak pernah lagi buat piza.kek tu merekah kat atas, kadang-kadang terlebih tepung pun boleh jadi gak.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Wahhh..buat sendiri lagi sedap..

Baru malam tadi makan tapi oda mari..hehehe..


Nak cuba jugak tapi ntah bila tak tahulah...

suri solehah said...

kak ina>>pakar komen ni yang segan nih hehe..oh ya ka k.ina..munkin kot ye..sebabnya masa sukat tepung tu saya tak ratakan kot..TQ k.ina bagi tip..

Azrina:saje cuba2 walaupun tahu apa yg di buat jarang nak menjadi :-)