Assalamualaikum..dan selamat datang

Monday, November 1, 2010

kenapa jadi camtu

Huhu..kenapa jadi camtu..memang aku tak ada jari chef lah...tiap kali buat resipi apa pun tak penah konsisten...Hari tu ada kawan lama yang baru jumpa kat FB beri satu resipi kek coklat kukus..dia duk kata bakal jadi elok..so 1st time cuba tunjuk kat kawan tu..dia kata macam kaler dia tak jadi sangat...aku cuba 2nd time merekah lah pulak huaaaa...nape jadi gitu...sapalah kawan-kawan ke sifu2 yang ada idea kenapa jadi gitu...ke aku ni memang ditakdirkan buat ape pun tak menjadi walau dah ikut resipi tu 100%...apalagi nak derhaka resipi (pinjam kata2 kak nor) huhu ...



kenapa jadi macam ni huhu

tapi takpa hubby yg baik hati akan menghabiskannya huhu 

6 comments:

Aida Tamrim said...

Ok la tu Kak Suri...Nmpak sedap je hubby kak Suri makan...Nk ckit... :)

BUNGA said...

salam..
nampak x cantik x apa.. asalkan sedap.. :)

K.Nor said...

salam suri, rasanya sbb bukak api besar sgt kut.. cuba guna api yg sederhana jer.

kek tu dikukus kan, tutup tak penutup pengukus tu dgn kain? ni nak elak air dr penutup tu jatuh atas kek. selain dr guna kain utk cover penutup kukusan tu, boleh gak tutup loyang kek dgn aluminium foil. ni pun boleh elakkan air dr menitik atas kek. kaedah ni gak boleh beri kek tu lebih moist. slmt mencuba :)

suri solehah said...

suri>adialuze..adia HB tu sedap ke tak dia belasah je hehe

bunga:hehe...sedap tu boleh tahan la.. :D

kak nor: terima kasih yang tak terhingga sudi kongsi petua tu..tak penah masak kak...api mmg kuat,,pastu kan respek kat akak,,leh cam air tlh menitis atas kek tu...huhu..n mesti cuba lagi ikut petua akak ni..thanks a lot sifu..

K.Nor said...

jgn panggil saya sifu.. masih jauh lg perjalanan saya nak jd sifu. masih banyak lg benda yg perlu saya belajar. sama2 kita belajar ya :)

A.I said...

bior le rupa camtu, asalkan rasa sedap ;P

nk bagi kek tu itam, camporkan ngan gula perang + guna susu ceklat..