Assalamualaikum..dan selamat datang

Tuesday, February 14, 2012

minyak oh minyak!!!!

Assalamualaikum....
dah agak bersawang kembali rasanya blog ni
sekarang ni macam tak cukup je masa 24jam tu...
rasa tiap hari tu cepat je masa berlalu...huhu
terima kasih kepada sahabat yang sudi ke sini
sayapun kadang tu ada juga BW,
sekadar jadi pembaca senyap je..bukan apa
kalau dengan hanset jd malas nak komen huhu..

panjang pulak intro....
sebenarnya nak cerita pasal minyak masak
saya dah pernah cerita kat sini,pasal minyak
masak langsung tak ada di langkawi ni
sampai saya terpaksa dapat bekalan dari kuala perlis
kirim pada kawan yang balik kampung
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
tapi semalam minyak masak tu telah muncul kembali
masih dengan wajah lama
cumanya....setelah tiga bulan minyak menyepi..
kini muncul dengan harga baru...huhu

kalau dahulu minyak masak yang lima kg tu,RM13.35
tapi harga baru semalam RM14.50.....................


-apa nak dikata......sekarang dah belambak kat langkawi ni.

24 comments:

cheqna said...

semua naik skang ni..
huhuhu

RULZA said...

Tak baik no..pandai depa sembunyi2...pastu naikkan harga..kat parit raja ni ada gak shortage tapi untuk jenama tertentu saja..Hmm..mkin lama makin naik harga barang ni...hmmmm

kakcik said...

Dah naik harga ke?

Alamak! gaji belum naik lagi. :(

Kak Rose said...

Kak rose pun dah kena cenggitu masa kat sana dulu! tepung jugak, yg harga 1.35 tu mmg x de bayang ... kalau nak bli yg tu kena bli gak yg mahal tu... apa kah?

x guna ngadu kat hal ehwal pengguna, macam derang ni dah sepakat!

Kakzakie said...

Itulah Suri.. masa murah dia sorok dulu dah mahal barulah dia keluar... Baru semalam radio IKIM (petang dlm perjalanan balik kerja) - haram berniaga dgn cara yg begini sebab selain susahkan pengguna juga ada tujuan meraih untung berlebihan.

~ yus ~ said...

oo dah 14.50 ya skrg. Yus masih ada 1 lagi stok minyak 5kg belum di gunakan. Biasa mmg beli lebih, sbb tahu minyak selalu habis cepat..huhu

RULZA said...

huhu, frust jugak kita kak, tadi ptg pi cari minyak masak...satu kedai pun tadak..mula2 jumpa seri murni tapi tak amikla sebab tengah boikot robert kwok plak..last2 jumpa produk minyak nama de mira..amik jugakla sebab bumiputera punya..

Acik Erna said...

suri..memang biasa gitu kan..sorok2 keluar semuala..harga baru..

jemarisuri said...

brg smua dh naik tp gaji je blm naik2 ...huhu

Zaitun said...

Biasalah peniaga nak dapat untung berlipat ganda sampai menyusahkan pengguna.

pipoq said...

nak buat camne kak, terpaksa jugak la beli..

ainnoraini said...

Kalau tak ada minyak masak ni susah jugakkan...
Hari2 mkn rebus jer jemu jugak..

EmbunRosaliza said...

Assalam suri, oh dah naik ke minyak, akk baru je beli hari ahad tu ok lagi 13.35 minyak aliff

Citarasa Rinduan said...

peehhhhhhhhh
sakit jiwa pulak ayu yang membacanya..
kasihannya suri....

ummiaisyah said...

isy..sabo je la..golonan pengguna selalu ditindas!

Ati Masrif said...

ishh..saja depa tu nak
naik hargakan...taktik kotoq na!

kat sini tak perasan pula

azieazah said...

Kak Azie pernah dulu bila stok minyak takda, goreng telur guna manjerin. Goreng sayur pun guna majerin

Tapi menu yg goreng deep fry langsung tak boleh la.

Tension kan?

Mariambebakar said...

Saya beli jer minyak masak.. lupa pulak nak tengok harga..sebabnya, 2 kilo tahan 2-3 bulan :)

anitaare said...

assalammualaikum..

baru ada kelapangan jenjalan kat sini..moga tuanrumah sihat selalu

AZLINA said...

Assalamualaikum Suri, tokey minyak dah sorok la tu..ada la sebabnya depa buat camtu..mmg payah la memasak kalau minyak xde kan!!

MulutPayau said...

aduhaiiii...naik lagi..!!!! sian kat kita kan....

mama aini said...

assalam suri..ehem agaknya mereka saja buat begitu utk menaikkan harga kan?..hu2x..

Teacher Basariah said...

yang turun..hujan je..tu pun sib baik turun..huhu

LadyBird said...

salam akak.. knp kejap ade kejap xde ek myk tu..

tektik nk naikkan harga kot..