Assalamualaikum..dan selamat datang

Wednesday, December 29, 2010

kamar sepi

Malam ni anak2 n hubby semua pakat tidur awal..tinggallah aku sorang2 sambil duk dengar tazkirah dari Us Syamsuri....tiba2 teringat dengan satu lagu nasyid yang aku pernah dengar dulu...nasyid ni bila dilagukan sangat menyentuh perasaan....kalau tak silap liriknya macam kat bawah ni...dari kumpulan saff one...(tulis tak mintak izin sapa ni..takpe kot)
 
 
Gelisah di kamar sepi
Bertemankan malam yang dingin
Terlintas diminda detik kematian
Yang entah bila kan menjelma

Sendiri di perut bumi
Bersemadi jasad yang kerdil
Saudara dan teman telah tiada lagi
Terbujur kaku berselimut putih

Wahai Tuhanku apakah nasibku
Dikubur gelap sesempit itu
Bisakah aku, memberi jawaban
Pada soalan malaikat-Mu

Dilapisan mana di nerakamu
Kau campak aku kesakitan
Betapa banyaknya dosa - dosaku
Tak bisa ku meraih syurga-Mu

Hanya amal kebajikan di dunia
Yang dapat menyelamatkanku
Oh Tuhanku...


Boleh menitis air matakan tambah kalau tetengah malam ni....betapa banyaknya dosa2....hanya dengan sifat RahmanNya sahajala kita memohon keampunan...

5 comments:

Cik Ina minat Do do Cheng said...

syahdunya lirik dia, lagu-lagu yang mengingatkan kita tentang kematian. masa tu teringat betapa kerdilnya kita di sisi allah SWT.

ainnoraini said...

terasa insafkan bile dgr lagu2 mcm ni..
akhirnya kite akan kesorangan bile tiba saat kematian nnt...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

insaf dan takut bila terfikir saat kematian nanti..

Cik Pah said...

bile dgr mlm mlm hening mmg cepat insaf kan

Ati Masrif said...

bila ingatkan mati..pasti jadi insaf
lagi insar bila ziarah orang meninggal

mlm td mimpi jumpa suri..
siap tanya ..nak panggil nama
yang mana kat suri ni..ikut nama FB ke..hihi