Assalamualaikum..dan selamat datang

Thursday, October 14, 2010

Pasar malam

malam ni sebenarnya aku tidak bercadang untuk kemana-mana..Namun selepas sembahyang magrib hubby mengajak ke pasar malam..memandangkan aku masih belum menyiapkan makan malam aku cepat-cepat bersetuju ngan hubby ku...bukan apa sesekali makan bungkuspun best jugak kan..



gerai nasi kerabu...sedap bleh tahan gak la

Langit cerah seperti biasa,,kami hanya menggunakan motosikal memandangkan kami hanya berdua...Sesampai di pasar malam aku mula mengintai-ngintai gerai makanan kelantan..Teringin pula nak makan nasi kerabu...sesudah membeli makanan suami membeli sedikit buah dokong..RM 3.00 sekilo agak murahlah di sini tu...walau sesekali bila ku pikir dikampung ku naru2 ni hanya 40 sen sekilo sahaja rasa mcm tak sanggup nak beli..tapi mengingatkan anak2 yang sukakan buah tersebut suami membeli tiga kilo..


tp yg nak cerita nya bukan pasal makanan2 tu semua..tp pasal alam...dalam keadaan langit cerah tu tiba2 je bertukar menjadi gelap dan datang dengan angin ribut serta hujan lebat..nasib baik berdekatan dengan tapak pasar malam tu ada food court  so bolehlah kami berteduh dibawah bumbung...kesian aku lihat peniaga2 tak sempat nak buat apa..tiba2 sangat hujan n ribut tu....peniaga makanan malam tu paling kesian habis bekas makanan di masuki air..ujian Allah...hujan dan angin kuat berlarutan hampir sejam..aku mula mengigil ketakutan dan meminta suami melaungkan azan.......dalam pukul 9.00 malam hujan makin reda..aku n suami dapat pulang tp dalam keadaan yang hampir basah kuyup.dan mengikut beritu ke esokan pagi nya tiga buah rumah telah rosak di badai ribut

1 comments:

cek chun said...

tak tingai aihh nasi kerabu dia tu :P