Assalamualaikum..dan selamat datang

Monday, August 8, 2011

bungkusan...

alhamdulillah dah masuk hari ke 8
ramadan kita dan kita masih diberi
peluang mengerjakan ibadat puasa untuk tahun ini...
...
......
sesekali berpeluang buka blog
rasa macam2 nak berceritakan..
...sebenarnya hari ni rasa seronok dan juga terharu
bukan apa..balik dari kerja tadi duk baring2 berehat
tiba-tiba...terdengar ketukan dipintu...
ingatkan sapa yang datang
rupanya orang gdex......

 dapat bungkusan rupanya....



bukak... ada ini..buah salak...

sebesen

dan ini..ini yang saya teringin sangat,sare,,sangat popular dibuat kerabu time posa di kelantan...

.

...tak sangka..dua hari lepas
telefon mak kat kampung
cerita yang saya teringat nak makan kerabu sare tu
rupanya..semlam mak minta adik poskan
sedikit sare mentah huhu...
dan juga sedikit salak
munkin teringat yang anaknya tak merasa salak
kali ni..tersentuh n terharu rasanya..
teringat diri yang jarang menyempurnakan
keinginan mak...
terima kasih mak....

25 comments:

Pia said...

"salam suri..alhamdulillah,kita ingat kat org..org ingat kat kita,kan.. kan..eh buah salak makan mentah lom penah akk try lg..kalau yg jeruk tu selalu gak..maklum ler org penang..yg sare tu serius akk tak tau suri..kena siasat ni..hehee.."

sal said...

alhamdulillah..sedapnya makan buln puasa..

miloais said...

buah salak iols tau dan penah tengok dan penah makan....

sare tu apa beb???
tunjuk ye gambonya kalo dah jadik kerabu...

♥ manje ♥ said...

mak mmg yg terbaik kan... tak pernah menghampakan keinginan anak2... kita pun kena jadi anak yg baik juga... ~

Hana Soffelia said...

Wah.. sedapnya dpt makan kerabu sare bulan pose.. dh lama xmkn rumpai tu. pos kt kita sikit leh? hahaha

Acik Erna said...

Assalam sari..alhamdulillah..mak macam mana pun tak sampai hati untuk menghampakan anak kan..kalau boleh dan berkemampuan semua keinginan anak tu nak ditunaikan.

Sharifah Nadzarah said...

salam pagi..yelah sy pun nak tau sare tu ape ekk...x penah dgar & tgok pon...

~izan~ said...

sare tu apa? tak pernah tgk.ke ada nama lain ek?

bestnya dpt buah salak..izan suka yg rangup2 gitu =)

sasha rahmat said...

salam suri...sare tu ape eh...sure sedappp rasanya...

Norhafiza said...

alhamdulillah selamat sampai..No pun suka amkan sere tu kak..tp balik br nim tak sempat nak makan..insyAllah ada rzk panjang umo leh rasa lagi kan...buah salaaaakk..No pun sukaaaa hihi

Che Mid said...

A ah, nak tau la apa sare tu?

cemomoi said...

pic kedua tu tak pnah tengok la

Zaitun said...

Naluri ibu tak kan menghampakan keinginan anak.Alhamdulillah tertunai hajat dihati.

Hanis Azla said...

mak selalu ingat kat kita kan.. tp kita ni selalu aje terlupa.. harap2 kita dpt jd anak2 yg lebih baik.. tak pernah tahu sare tu apa? he..he.. buah salak tu tahu lah juga..

suri solehah said...

kak pia>>salak ni yg pokok kecik2 dah berbuah isinya manis kak pia..banyak kat kebun mak...sare tu rumpai laut kot...tp basuh cuci buat kerabu mcm kerabu biasa sedap kak hehe...



kak sal>>alhamdulillah kak..semalam terus kerabu,,makan sorang2 huhu



iols>>sare tu rumpai laut kot...semalam dah kerabu tp lupa nk snap pic..teruja sangat nk makan hehe


manje>>tu lah manja..nak jd seperti ibu kita mengingati ibu yg susahnya..asyik terabai saja,,huhu

suri solehah said...

hana>>sedapkan hana,,akak kalau puasa mesti cari ni...nanti hana hantar alamat ye akak pos hehe


kak erna>>nak menangis pulak rasa baca komen akak..suri kadang tu teringat apa yg mak buat dan apa yg kita buat kat mak..sekarang mak sakit tak boleh jalan macam dulu..tapi dah berapa lama tak dpt balik jenguk dia kak...huhu



sharifah>>hehe,,sebenarnya,,sare tu mcm rumpai laut...bila basuh kembang skit n buat kerabu mcm biasa...sedap

suri solehah said...

izan>>>sedap salak ni izan..manis dan tak rasa kelat langsung..


shasa>>sedaplah pada saya..tapi hubby n anak2 tak biasa makan hehe tak pandai.



no>>balik kg kalau time posa akak tak penah tinggal sare no..no raya nanti jemput ke kg akak..banyak salak hehe

suri solehah said...

cik mid>>terus terang cakap..sare tu mcm rumpai laut...tp dr thai..kalau nk kira mcm dilarang jual..tp kat kelantan time posa antara menu popular kt bazar ramadan hehe



cemomoi>>tu lah yg duk cerita pasal sare tu..tak masak nampak cam pelikkan,,tapi sedap tu hehe


kak zai>>betulkan..tapi anak nya lah yg sering abaikan ibu huhu...alhamdulillah kak dapat makan suri makan sampai satu pinggan sorang2 hehe


hanis>> tu lah hanis..suri ni kadang rasa terlalu sangat abaikan mak....bukan apa berjauhan makanya terpaksa lah adik beradik yg dekat2 je jenguk mak seselalu..

Kak Rosaliza said...

Assalam suri..mmg terharukan apa yg kita idamkan tetiba je dpt.

selamat berbuka suri

Hana Soffelia said...

Hehehe gurau je kak. Kan xckup akak mkn kerabu sare tu. owh, pndainya kak Suri buat cicah dia. hehe post la entry kak, cara buat kerabu sare tu.

qemaishak said...

kak da, buah salak tu buah favourite qema..sedapnyo..

lama tak makan kerabu sare..sini xdok jual kea.

Ati Masrif said...

salam suri,

tersentuh...dan sedih pulak kita
ialah kita pun mak juga...faham

tak pernah rasa 2 makanan tu
langsung...

apa rasanya?

Maya Mayana said...

salam kak,best tu ibarat mengantuk disorong bantal..Selamat Berpuasa :)

mzhany said...

ha sare? taktahu...kelik kelate ni kena cari gak ni...

cek chun said...

jangan lupo apdet kerabu sare tu. teringin beno teman nak nengoknyer