Assalamualaikum..dan selamat datang

Wednesday, August 10, 2011

macam-macam....

selera bulan ramadan ni macam-macamkan...
tambahan kalau macam saya..
time preggy gini lagilah merapunya...
boleh saya teringat nak makan macam2....
tapi yang satu ni memang duk dalam ingatan dari awal puasa lagi...
>>>
>>>>>
saya teringat sangat2 kesedapan nasi lemak
yang seperti saya makan zaman dulu-dulu
....ingat masa belajar dulu....
 nasi lemak dicafe kamsis Dato Onn
sungguh menyelerakan...
macam terasa kesedapannya kat mulut..

sudah saya cuba membeli nasi lemak
dibeberapa kedai makan kat sini...
tapi satupun tak macam nasi lemak idaman saya tu
huhu..nafsu oh nafsu...

>>
>>>
saya boleh dikatakan jarang mengidam nak makan apa-apa
time2 preggy...selalunya sekadar terliur sahaja
tapi nasi lemak tu boleh dikatakan sentiasa
dalam fikiran tiap kali saya teringat makanan..
susahnyakan...andailah Bangi itu dekat....
sahabat-sahabat pernah tak terkena penyakit macam ni?
penyakit merapu namanya.....

21 comments:

Amie said...

betul tu Suri, kita akan mengingati rasa yang memang kita gemari, Amie pun suka nasi lemak tapi nasi lemak yang Amie ingat sampai sekarang ialah nasi lemak yang dijual di kantin sekolah rendah pada pertengahan tahun 1975 dahulu, masya-Allah sedapnya! Harganya pulak.... 5 sen saja sebungkus! Sampai sekarang tak pernah jumpa rasa yang sama dan sesedap itu, buat sendiri pn tak menyamainya juga....

sal said...

ciannya...lum dpt..

time bulan puasa pulak tu..
kdg bukan nak makan bnyk sgt, dpt skit pun xpe..asalkan dpt jamah yee..
hrp2 terjumpalah nanti seleranya tu..ameen

Acik Erna said...

suri..kalau dah macam tu..mengidam namanya tu suri..cuba la dapatkan nanti selepas bulan puasa ni.

AZLINA said...

Assalamualaikum Suri,ciannya..mcm tu kena la cari kat kafe tu balik ada lg ke nasi lemak yg sama, kot2 dah bertukar tgn pulak kan! Kalau dh mengidam tu baik la cari, dpt mkn sikit pun jadi le..

Norhafiza said...

pernah kakSuri..alahai selagi tak dpat selagi tu la naik keco dibuatnye huhu

kakngah said...

geng laga pewot hihihi!!!

aku tingin makan tepung pelita jek haritu. :P dapat dah.
tapi selalunya time preggy mmg takde ngidam sangat la..... bila teringin tu, kalau ada.. ada la.. kalau tak pun tak pe..

Che Mid said...

CM pernah mengidam nak makan buah gajur freshh.. cuba cakap mana nak carik!! Dah bersalin baru terjumpa di langkawi, kat tepi jalan je, ntah sape punya pokok.. dapat makan sikit nikmat tak terhingga.. tu dah lepas bersalin tu.. nasib baik anak tak meleleh je..

~ yus ~ said...

alahai jauh tu nak cari suri...

cuba buat sendiri suri, kot2 menjadi..

SRD dulu masa first year di UKM duduk Kamsis Dato Onn...:)

qemaishak said...

kak, mengidam tu , kena dapatkan xpun buat tapi sure rasa tak sama kan..

ainnoraini said...

pernah jugak rase mcm tu...tapi nasib baik nk benda yg senang dpt..

cemomoi said...

jangan makan pulut, t angin la pulok

Ati Masrif said...

buat sendir ajelah aida

tak boleh kalau tak dapat makankan

terliuq anak di dlm tu ha :)

suri solehah said...

kak amie>>>>wah mesti sungguh sedap nasi lemak itu..sbb masih teringat hingga kinikan..tapinya suri rasa sebb dulu guna daun pisang tu yg mcm terhidunya aroma nasi lemak tu hehe


kak sal>>amin..moga dapat..tp kat sini susah skit sbb nasi lemak diaorg cam pelik skit hehe..balik kg ada kot insya allah....



kak erna>>>hehe..tu lah kan..saja cover..suri mmg rasa cam teringin n duk nam[ak sdp sangat kak

suri solehah said...

kak ina>>>hehe suri rasa pun mcm dah bertukar dah kot sbbnya dah 15 tahun dah berlalu huhu


no>>betul tu no..datanglah makanan camne pun asyik duk nampak itu jugakkan hehe


kakngah>>>tu lah segenglah kita..suripun biasa cam tu gak..cuma teringin je lah...tak lagi sampai tahap menangis kalau tak dapat hehe...tepung pelita sedap gakkan...


cikmid>>hehe..alahai siankan..gajus tepi pantai banyakkan..yg tak tahan tu..sampai langkawi br jumpa huhu

suri solehah said...

yus>>hehe..jauh n benda dah berlalu lama dah yus..dekat 15 tahun lepas tu...ooo hubby yus pun kat KDOnn gak dulu ye,,kalau sama tahun mesti penah jumpa gakkan..



qema>>>tulah qema..mengada-ngadakan hehe...nak yg sedaaaaaaaap tu...



ain>>hehe..tak tahulah nape boleh duk ingat benda yg jauh n dah lama tu huhu

cek chun said...

penyakit merapu pastu tertipu..
yelah.. beli2 tup tup rasa tak sedap pung.

suri solehah said...

cemomoi>>hehe..tapi sekarang ni kalau rasa nak makan saya belasah je..angin belakang cerita hehe


ati>.tu lah,,,duk baca cerita ati semallam lg menambah keinginan nak makan hehe

Kakzakie said...

Mengidam memang lain macam selagi tak dapat suri mesti teringat-ingat. Kalau buat sendiri pun masih tak puas hati kan....

Kesiannya....

♥ manje ♥ said...

sian nya... nape suri tak masak sendiri? mana tau kot sama cam nasi lemak bangi tu ~

ajumohit said...

Dulu study Ukm ke? Sy duk kolej hussien onn... Setakat ni sy tak pernah ngidam bukan2 time peknen dulu...;)

Kak Rosaliza said...

alahai kesian kat suri, cuba buat sendiri jadi x hehehe,