Assalamualaikum..dan selamat datang

Wednesday, September 1, 2010

kantoi ngan kastam..

Antara yang tak lepas.(gamba aku amik kat kedai sblm beli)
Pagi-pagi lagi aku menelifon tempat kerja memberitahu terpaksa masuk lewat hari ini kerana kena pos kereta. Sesampai di limbungan sesudah mengambil pas pelawat dan mendapat surat dari agensi kapal aku menuju dengan yakin ke tempat kastam.

"Buka bonet."arah seorang pegawai yang bertugas...apabila bonet dibuka."alamak,babah ni tak sorok langsung barang2 kaca".bisik ku dalam hati.Malam tadi semasa hubby kemas barang dalam keta aku tak tengok lansung..buka-buka bonet depan kastam baru tgk..babah dah siap-siap disply kat kastam.hehe.kira mempermudah kerja kastam lah.


"Kak,barang macam ni tak boleh bawa ngan keta nih..kena bawak ikut feri"komen pegawai tersebut. Aduh.aku mati kata-kata..."Cik saya tak biasa lagi ni..kira 1st time ni.kalau ngan feri payah lak..anak2 saya kecil lagi.payah nak bawak" rayu ku kemudian."tak pa kak,kalau payah akak tolak ngan troli".Huh pegawai ni memang tak mau runding dah ni. Memandangkan banyak lagi kereta yang Q di belakang..jadi aku terpaksa memandu ke pelabuhan dengan berat hati..huhu

Tapi alhamdulilah barang-barang lain dia bagi lepas..selepas menghantar kereta kepada wakil syarikat, aku dengan muka tebalnya mengambil balik plastik barang-barang di tempat kastam..kat sana ada lagi 4 5 kotak barang lain..hehehe, rupanya bukan aku sorang yang terkantoi..kira oraitlah tu..hehe



0 comments: