Assalamualaikum..dan selamat datang

Thursday, July 26, 2012

Ramadhan dah 6 hari....

Assalamualaikum semua....Sedar tak sedar dah masuk 6 hari dah kita berpuasa....
.mudah-mudahan puasa kita tahun ini diterima oleh Allah.
Teringatkan  ustaz2 kita dulu pesan
bulan puasa ni bulan kita nak memohon doa,
Nabi selalu berdoa dengan doa yang ringkas
 yang selalu kita dengar semasa terawih tu kan...
اللهم انك عفو كريم تحب العفو فاعف عني-
Ya Allah,sesungguhnya Engkau Maha Pemaaf dan Maha Mulia,
Engkau suka memaafkan,maka maafkanlah daku..
-Semoga ramadhan ini akan menjadi bulan kita memanjatkan doa,doa kepada diri sendiri,kepada ibubapa,saudara mara,sahabat handai,dan doa kepada seluruh umat islam terutamanya ummat islam yang tertindas di merata dunia.....p/s-Ingatan kepada diri sendiri yang sering malas .....

memandangkan ini entri pertama saya dalam bulan ini,
saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan
salam ramadan kepada sahabat2 semua,,
semoga kita semua dapat merebut peluang2 menarik
yang dijanjikan di dalam bulan yang mulia ini.....


p/s-tengah fikir nak masak apa untuk berbuka petang ni,,,,,?????
sahabat semua masak apa ye?....




22 comments:

mama maman aka yana said...

semua jadi sedap bila masuk bulan puasa nih... hehehe

atuk said...

Assalamualaikum SS

Insyaallah
ibadah kita diterima oleh Allah


Selamat menjalani ibadah puasa

EmbunRosaliza said...

Assalam suri, selamat menjalani ibadah puasa, semoga kita sama2 mendapat pahala yg penuh heheh.

Akk msk asam pedas hari ni, ayam kicap dan onde2..mana tau ada yg suri berkenan..opsss bubur semlm pun ada lagi tu hehe

Acik Erna said...

slm suri..selmat menjlni ibadah puasa.

Nuwairani Ismail said...

selamat berbuka puasa cik suri!

kakcik said...

Petang ini kakcik masak nasi dan air sahaja. Anak2 nak makan kebab dan nasi tomato yang dibeli di param. :)

jemarisuri said...

selamat berbuka suri...

Pia said...

"salam ramadan suri..pakaba?lama kita tak 'jumpa'kan...baby camana la ni,dah boleh apa dah dia?..."

Kakzakie said...

Lama-lama tak berblog sesaja buat teman rindu-rinduan ye Suri. Selamat berpuasa juga dari kakak

Mariambebakar said...

Salam Kak Suri,

Salam Ramadhan untuk kak suri sekeluarga..

Saya beli tomyam jer hari ni.. Puasa sorang diri, tak payah nak beria-ia masak.. Takut membazir pula :)

MulutPayau said...

assalamualaikum dear...

selamat mnjalani ibadah puasa utk suri dan keluarga....

sal said...

selamat berpuasa yee..moga mendapat keberkatan dan rahmatNya..amin

.:nhalilah:. said...

salam ramadhan.. lama tak singgah sini...

Teacher Basariah said...

selamat berpuasa kak ida!!along tinggai puasa dak lagi?

Zaitun said...

Salam suri...kalau bulan puasa semua menu yang dimasak sedap2 belaka.

Liza Razak said...

salam ramadhan sis..semoga ramadhan kali ini diberkati :)

Maya Mayana said...

salam ramadhan juga buat akak :)

Outbound di malang said...

salam ramadhan :)
Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

Pia said...

"salam suri...sehat ka...alhamdulillah nak tambah lg sorang rupanya,slmat hari raya.."

Azhariah Zuber said...

selmt hari raya

mama aini said...

assalam..salam aidil fitri dr mama..

Kakcik Nur said...

Assalamualaikum Suri...

Dah lama betul Suri tak update blog. Apa khabar agaknya Suri dan keluarga sekarang ya?

:)