Assalamualaikum..dan selamat datang

Wednesday, July 6, 2011

pertemuan...memori

pertemuan semula selepas perpisahan yang lama memang mengujakan..
setuju tak?
itu yang saya rasai..bertemu semula dengan sahabat
setelah tak berjumpa hampir 12 tahun...
rasa sangat gembira...
sahabat saya,,sebenarnya senior semasa belajar dahulu
saya kenalinya semasa mendaftar dikolej kediaman Dato Onn
dia seorang senior yang baik..nama nya kak Jamilah
saya menyapanya dengan kak jaa sahaja..
ketika itu kak jaa di tahun 3...


sehinggalah saya di tahun akhir,dan kak jaa buat master
hubungan kami masih baik...
memori itu segar dalam ingatan..
saat saya tension menyiapkan Latihan Ilmiah
suka buat kerja last minute
kak jaa lah antara orang yang banyak memberi semangat
ketika itu kami tinggal menyewa di Sg Tangkas..berhampiran kampus..
..
..
dan setelah grad tahun 1999..kak jaa tidak lagi saya temui
sehinggalah bertemu semula di Facebook..
tahun 2009 lepas....namun dunia maya tak sama dengan realiti
kekangan masa..sekadar menyapa sesekali di FB..

minggu lepas kak jaa memaklumkan
dia akan berseminar di Langkawi..
itulah yang membuat saya teruja.....
.....Ahad lalu...setelah hampir 12 tahun..bertemu semula
...walaupun cuma di kedai makan,sempat juga bertukar cerita
cuma satu yg perkara yang pasti...
kakjaa tak pernah berubah tetap ceria spt dahulu...
semoga ukhuwwah ini berpanjangan..............


kakjaa berbaju merah n saya yg agak kepenatan kerana diserang penat....

30 comments:

Sunah Sakura said...

salam akak~ seronoknya dapat jumpa kawan lama...melepaskan rindu kan... :)

Piasara said...

"alhamdulillah....dlm byk keburukan fb,ada juga terselit kebaikan walau secoet..akak pun pernah jumpa kwn lama di fb slps 19 thn tk jumpa,kemudian kami mengatur pertemuan memndangkn tmpat kerja dia berdekatn dgn perumahan akak..~suri..semoga ukhuwah terjalin semula.."

Kak Rose said...

best sangat kan dapat jumpa kawan2 lama... adanya fb mendekatkan dan mempertemukan kita ngan kawan2 lama...

Amie said...

Assalam Suri,
mesti rasa sangat terharu kan.... nak nangis pun ada, dan biasanya jadilah nangis tu...,
Kak Amie terpisah dengan kawan2 hampir 20 tahun, tak dapat bayangkan kalau bertemu kembali... jumpa dlm fb pun dah rasa sgt teruja...

Kak Rosaliza said...

assalam suri, dpt akk bygkan, mmg best jumpa kwn lama yg sangat baik

Zaitun said...

Tentu banyak yang disembangkan selepas 12 tahun berpisah.

AZLINA said...

Assalamualaikum Suri...dah hilang ke penat tu? Sama la mcm akak, kalau dpt mkn rambutan x tau nak berenti..mmg seronok bila dpt jumpa balik teman lama esp yg sekepala dgn kita..rindu kat teman2 lama nie..

Nieza said...

bestnyer dapat jumpa sahabat lama tu kak...teringat kenangan suka duka bersama kan...:)

suri solehah said...

sunah>>betul sunah..tiba2 rasa cam remaja balik..huhu


kak pia>>betul kak..banyak juga kebaikan nya..wah kak 19 tahun..kalau masa berpisah anak kecil..dah jadi remaja



kak rose>>betul kak,berjumpa kawan2 mmg seronok..bilalah nak dapat jumpa kak rose pulakkan

suri solehah said...

kak amie>>hehe btul tu..tambah saat kita rasa keseorangan..


kak rosa>>heeh..seronok kak..menyembang macam2 tak sedar diakena rush


kak zai>.hehe..betul kak ..banyak imbau kenanagan lalu..cam budak2 gak..


kak Azlina>>alhamdulillah..dah ok skit kak..mmg seronok kak..bila nk dapat jumpa akak pulakkan..nak mintak kek yg comel


nieza>>banyak kenangan suka duka yang disembang balik..masa jumpa nieza..

IzariahzainaL said...

mmg seronok dpt jumpa kwn lm
bkn kata 12 thn,2 thn x jmp pon dh sonok sgt bley jmp.apakan pulak 12 thn..:)

nurkass said...

wahhhh..
seronoknya..mcm jejak kasih pulak..
bila dah jumpa mesti ada mcm2 ceritakan..bilalah nak jumpa kak suri ni..

Kakzakie said...

Kakak dapat rasakan perasaan suri. Mestilah gembira teramat sangat dan mesti banyak benda dah diceritakan:)

Zuwairi Aiman said...

Seronok bace entry ni.. susah gak nk jupe kawan lame kan..

sayangsayangibu said...

dapat jumpa kenalan lama, terutama semasa di alam persekolahan memang teruja dan menyeronokan.

~ yus ~ said...

mmg seronok tu jumpa kenalan lama...

tapi betul, di fb dengan realiti berbeza sekali. Kemesraan di fb dan yang sebenar lain kan suri...

apa pun kita masih tahu perkembangan rakan-rakan walau di fb kan...

semoga ikatan ukhwah kita juga akan berpanjangan...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Aida,

Kita teruja jugak bila nak jumpa awak December nanti tau tapi
awak confinement masa tu...


huhu..


*nanti kita msg kat FB. Nak tanya sikit.

Azhariah Zuber said...

sy suka keje last minute masa study..mcm awak gak..hehe

sarah-najwan said...

akak mmg suka jumpa kwn lama
mcm2 stori mori..mcm xckup..hehehe

Ati Masrif said...

senyuman suri tu dah
menunjukkan betapa gembiranya
dapat bertemu rakan lamakan :)

qemaishak said...

Seronok kan kakda jumpa kenalan lama..mengamit kenangan katanya hihi

Acik Erna said...

suri..memang kita teruja dan sangat gembira bila dapat jumpa kawan2 yang telah lama terpisah.

Solehah said...

boleh bayangkan saat bahagia tu.semoga ukhuwah terus berpanjangan..insyaAllah.

Cik Ina Do do Cheng said...

suri dah lama tak jumpa mesti banyak benda yang nak dibualkan.Seronok dapat jumpa balik kawan lama. nampak wajah kepenatan suri kat situ. kat rumah asyik nak masak je, tak tahu duk diam..biasalah perempuankan.

wahida said...

akak duk Langkawi ke??
tak tau lak saya....


saya baru balik dr Langkawi kak, kalau tak, kita boleh jumpa...huhu....

Hanis Azla said...

mmg seronok bila jumpa teman lama kan.. sg tangkas?? dulu belajar kat ukm yer?

Ada Dalina said...

mmg seronok dpt jmpa kwn lama..dok bersembang pasal kenangan dolu2...hehhee...syokkk & rindu....

sal said...

sykran dipertemukan kembali..
tentu bnyk cerita2 lama yg bole dikongsikan bersama..
maklumlah lama tak berjumpa..
harap ukuwah sentiasa berpanjangan..

Umie said...

salam akak...akak tulis sg. tangkas tu tetiba saya rindu nak pi psr mlm bangi yg kat shell tu...huhu

~izan~ said...

seronoknya menjejak kasih.. mesti byk cerita nak dibualkan.. =D