Assalamualaikum..dan selamat datang

Sunday, December 30, 2012

Durian

Sempena cuti persekolahan yang panjang
sempatlah saya balik berpantang di kampung dua minggu...
seronok betul rasanya sesekali balik kg.
kebetulan kat kampung musim buah dan allhamdulillah kali ni durian menjadi ....
Seronok rasa dapat makan durian yg baru luruh dari kebun...
Bukan apa kat langkawi,,,durian yang di jual kat sini..dah terbuka dah kulitnya
Dah tu pulak..agak mahal skit..huhu

Boleh dikatakan tiap-tiap pagi kami 'bersarapan' dengan durian
Hehe..suami yang darah tinggi jugak
Buat-buat tak heran dengan tekanan darahnya...
Sesekali jumpakan....

Sekarang cuti dah hampir berakhir..
Sibuk pulakkan nak buat persediaan anak-anak ke sekolah...
Saya pulak masih bercuti untuk sebulan lagi..
Seronoknyaaaa.....





8 comments:

Nor Salmi said...

Wah, bestnya sambung cuti.
Akak kalau makan durian memang lupa segala-galanya. Soal sakit kepala dan panas badan tolak tepi.

EmbunRosaliza said...

Assalam suri, hari tu akk ada blk kampung mmg best mkn durian walaupun yg di beli, kat rumah taka da pokok huhu.

Sama mcm kata adik akk yg dok langkawi, durian dh la terbukak montotnya harga rm6 sekilo nk mkn beli juga.

Hari tu dia blk juga, pas tu beli durian kat jeli rm20.00 dapat sebesen besar, puas hati mkn.

Suri lagi best dpt mkn yg fresh baru jatuh dari pokok.

Hurmmm akk pun tak kisah dh, rasa mkn durian byk sangat badan pun jadi mcm durian dh heheh

Puan Kutu said...

hari2 sarapan durian?heavennya hidup.hehe

mama aini said...

assalam SS..wah bestnya kat kg ada banyak pokok buah2an !!!..selamat tahun baru 2013..

suri solehah said...

Memang seronok dapat bercuti lagi hehe....

suri solehah said...

Betul kak..kat sini depa dah ikat dengan getah dah huhu...tu pun gigih jual rm6 sekilo lg hehe...alhamdulillah kt kg suri menjadi kali ni....kat jeli pun bykkan nampak duk jual longgok tepi jalan...
Akak bila nk brcuti sini?

suri solehah said...

Hehe,,,sebagai pelawas.....

suri solehah said...

Selamat tahun baru juga untuk mama aini